Sv: Sto tillsammans med valack som "ställer upp"?
Jag förstod som du menade att hingstkaraktären fortsätter, även efter kastrering.
Isåfall skulle de som är "oerhört jobbiga" som hingstar, även vara det som valacker.
Och jag anser ändå att det är ovanligt med betäckande valacker.
De gånger jag sett det har enbart varit när det varit nytt ihopsläpp med nya hästar.
De valacker som gått med samma ston ett tag har slutat upp med detta. Det var väl typ "nyhetens behag", både för ston och valacker.
Fast det är ju inte därför man kasterar, för att ha samma kön i hagen. Det är ju mer en bekvämlighetsfråga för människan. Man kasterar för att man inte har för avsikt att avla, plus att en del blir oerhört jobbiga att ha med att göra under vissa omständigheter.
Jag förstod som du menade att hingstkaraktären fortsätter, även efter kastrering.
Isåfall skulle de som är "oerhört jobbiga" som hingstar, även vara det som valacker.
Och jag anser ändå att det är ovanligt med betäckande valacker.
De gånger jag sett det har enbart varit när det varit nytt ihopsläpp med nya hästar.
De valacker som gått med samma ston ett tag har slutat upp med detta. Det var väl typ "nyhetens behag", både för ston och valacker.