Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

D
Träning Har just börjat på ridskola tillsammans med en kompis. Idag efter vår lektion så stannade vi kvar och kollade på lektionen efter oss och...
2
Svar
25
· Visningar
6 879
Senast: Miloni
·
D
Ridning Jag rider emellanåt en bekants häst som skulle blivit travhäst, men som jag förstått det aldrig gått på travet. Detta helt enkelt för...
Svar
6
· Visningar
1 317
Senast: ptr
·
Ridning En liten diskussionstråd om hur vi arbetar hästarna för hand! :) Jag är ringrostig, och behöver börja mer med det. Kan inte hitta min...
2
Svar
21
· Visningar
3 289
Senast: Ponnytant
·
Hästhantering Jag hade en intressant diskussion med en ung tjej igår, hon red min ponny och jag gick en sedvanlig promenad med min unghäst! På...
2
Svar
24
· Visningar
2 813
Senast: Miloni
·
N
Ridning Hejsan, jag har börjat bli mer och mer intresserad av akademisk ridkonst och jag skulle jätte gärna vilja börja med det :) Nu undrar...
Svar
11
· Visningar
5 627
Senast: bigganl
·
Hästhantering Jag läste just ett upprop i en facebook-grupp jag är med i, en femtonårig tjej som är ledsen för att Stockholms stad chockhöjer...
Svar
1
· Visningar
1 249
Senast: Lavinia
·
F
Träning Vilken ålder är lämpligast att börja i (shettis)? Först och främst tömkörning och sedan med vagn. Vet en som började med tömkörning...
Svar
4
· Visningar
938
Senast: AmandaJensen
·
Ridning Jag har börjat köra min ridtravare och har en del funderingar. Det var 10 år sen han travtränades och han har helt kommit bort från att...
Svar
5
· Visningar
1 202
Senast: Hailey09
·
Hästhantering hej skulle kunna behöva lite hjälp! nu är det så att jag har en 4 årig d-ponny hingst. jag har haft han lite mer än 1 år! jag ska...
Svar
8
· Visningar
2 027
Senast: sanio
·
Ridning Vet inte om ni minns i våras (tror jag det var) då jag skrev en tråd om jag skulle sälja min älskling nu innan kroppen blivit för kass...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 680
Senast: _Amazing_
·
Träning Skulle vara kul och veta hur era hästar har blivit efter ni har "skolat om", hur gjorde ni?. Hur vad de när du hoppade på för första...
Svar
15
· Visningar
1 669
Senast: Bejbie
·
Ridning Är lite småsugen på att skaffa mig en ridtravare. Men hur mycket jobb ligger det bakom allt? Är dom "hela" efter gått på travet? Vad...
2
Svar
39
· Visningar
2 975
Senast: Bejbie
·
Hästhantering Jag skulle vilja veta när jag kan börja träna min unghingst som snart blir 1,5 år gammal. När kan jag börja longera, tömköra, betträna...
2
Svar
32
· Visningar
6 642
Hästhantering Ja som rubriken säger, min ponny har fått dåligt självförtroende. Han har aldrig haft det innan, han har snarare varit tvärt om. Men i...
2
Svar
29
· Visningar
3 068
Senast: Prinzess
·
Träning Har länge varit mkt skeptisk till Hempflings karraktärer. Men av olika anledningar börjar jag öppna ögonen för dem en aning och satt nu...
21 22 23
Svar
442
· Visningar
38 444
Hästhantering Hejsan! Jag är helt okunnig med vad det gäller att raka hästar så min kompis som kan saken skall göra det åt mig... Min fråga är dock...
Svar
9
· Visningar
1 716
Senast: Marita73
·
I
Ridning Har precis fått hem min nya häst och tänkte be er om hjälp att se ev. exteriöra svagheter som kan påverka henne, och kanske utvecklas...
Svar
9
· Visningar
1 642
Senast: Jate Volim
·
Träning Heej! Tänkte nu starta en tråd om vilken eran favorit ridövning är (kunde inte hitta ngn annan så´n...). :idea: Min fantasi börjar...
2
Svar
23
· Visningar
9 511
Senast: Bellan12
·
Ridning Tycker att vi borde ha en tråd för oss som rider hingstar!! Kan ni inte berätta vad det är ni sitter på (inga namn om det är en...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 943
Senast: Nila
·
Y
  • Låst
Ridning Har jag förstått rätt, När jag gör en skänkelvikning åt vänster, undan högerskänkel, då ställer jag hästen i högertygel dvs FRÅN...
Svar
2
· Visningar
889
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka