Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag blir lite upprörd när jag ser en ung tävlingsryttare (dressyr) som tränar sin unga häst. Hästen är sent inriden och på en normal...
Svar
12
· Visningar
3 595
Ridning Jag har för flera år sedan provat ut en sadel åt min häst som fungerat i alla år. Nu har hästen helt plötsligt börjat få ont i ryggen av...
2
Svar
21
· Visningar
2 262
Senast: EgoGirl
·
Ridning Är det bara jag som har uppfattat att det blivit någon sorts islandshäst-boom här i sverige? Tycker var och varannan har islandshästar...
Svar
4
· Visningar
1 377
Senast: Cosmic
·
Hästhantering Jag gjorde nyligen en tripp ner i Europa, igenom Danmark, Tyskland, Belgien och Frankrike. På ca 300mil så såg jag 3 st (tre!)...
Svar
2
· Visningar
952
Senast: Tussinussen
·
E
Träning Hej! Min ponny är väldigt stel i framdelen, han har mycket svårt att lossna i bogarna och nacken. Han är tvärtom som de flesta andra...
Svar
3
· Visningar
1 849
I
Ridning Hej! Jag har nyligen börjat på ridning för första gången i mitt liv, och älskar det redan! Men nu har jag ett litet problem som ni...
Svar
8
· Visningar
1 956
Senast: Cascade
·
Hästhantering Hej! Jag har börjat fundera lite på det där med hästar som tittar och "blir rädda" för saker, och på hur man ska bemöta sånt beteende...
2
Svar
31
· Visningar
3 482
Senast: em-pirre
·
Hästhantering Jag fick en tvååring i maj som jag nu har börjat ta med i skogen då jag rider någon av mina andra hästar, det finns en liten väg i...
Svar
17
· Visningar
1 835
Hästhantering Jag är medryttare på en riktig klippa till häst. Han är lugn (läs lat) oerhört trygg, vi har träffat älgar, traktorer, flygande drakar...
2
Svar
24
· Visningar
4 273
Senast: purity_666
·
Hästhantering Ska ev iväg med min skrutt i slutet av denna vecka,och antar att han kommer vara lite "stissig" när vi kommer fram! :D Han är även lite...
Svar
9
· Visningar
1 332
Senast: Lager
·
T
  • Låst
Hästhantering Hejsan! Jag undrar om någon skulle kunna komma med lite tips till tricks, jag har en fjording som jag har lärt att pussas och hon...
Svar
1
· Visningar
771
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Haha visste inte vad jag skulle skriva för rubrik, och vet inte om tråden ligger rädd heller :p Men såhär är det iallafall. Jag ska...
Svar
4
· Visningar
1 357
Senast: Flaekja
·
J
Ridning Mitt arabsto är extremt hetsigt av sig, hela tiden, det spelar ingen roll vart man rider elr om man rider dressyr, hoppning osv.. Jag...
Svar
16
· Visningar
3 724
Senast: Pali
·
A
Hästhantering Hej alla ni som läser detta! Jag började rida en frieser valack för ridskolan som jag rider hos för ca 6månader sedan. Han är en urgo...
Svar
13
· Visningar
5 347
Senast: Iliaca
·
A
Ridning Hejsan! Ska försöka göra en lång historia kort. Jag köpte mig ett lettiskt halvblod (7 år) i juni som jag visste var otroligt känslig i...
2
Svar
31
· Visningar
4 831
Ridning Som rubriken lyder så har jag skaffat mig en fd travare. Vill nu försöka att lära honom galopp och galoppskänkeln. Har provat ett antal...
2
Svar
30
· Visningar
4 128
Senast: lady_mike
·
J
Ridning Jag tkr att min sits i hoppning är rent av hemsk ibland... Min häst är riktigt framåt & storhoppad, vilket gör att jag känner mig...
Svar
4
· Visningar
1 123
Senast: Jumping
·
Hästhantering hej! ska försöka öra en låång historia kort. dock blev det ändå längre än vad jag trott. och jag hoppas att jag har lagt tråden rätt nu...
Svar
17
· Visningar
2 582
C
Hästhantering tror alla att jag har... Och jag förstår att alla ser det så, för ytligt sett och utåt sett så är det så. Det gjorde jag med. Tills en...
Svar
7
· Visningar
2 193
Senast: Cozmoz
·
C
Ridning Hejsan! Blir hästskötare på en 19 årig welsh cob valack imorgon och undrar om det är någon som har några bra ridövningar som man kan...
Svar
6
· Visningar
1 623
Senast: Sandra78
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka