Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Jag har en hingst (23 år) samt en ponnyvallack (22 år) som går i samma hage. Jag har nu fått hem en shettishingst på drygt 2 år som jag...
Svar
11
· Visningar
1 516
Senast: CK
·
Hästhantering Hur tränar man shettisar till ligg, stegra osv? Har några 1,5 åriga shettisar jag ska börja träna hur ska jag gå tillväga?
2
Svar
29
· Visningar
17 031
C
Ridning Hej, jo snabb fråga jag undrar hur man gör så att hästen ökar steglängd i skritt eller trav?? Tack för svar!:) Mvh Cascade
Svar
1
· Visningar
826
Senast: Cascade
·
H
Ridning Läs Metros artikel om sjuka galopptävlingar i USA. Djurrättsorganisationen PETA har smygfilmat tvååriga galopphästar som pressas till...
Svar
10
· Visningar
1 361
Senast: em-pirre
·
Hästhantering Hej alla! Jag har fem hästar i hagen just nu, alla med helt olika personligheter. Två "halvblod" (hannoveranare egentligen), 19...
Svar
12
· Visningar
1 735
S
Ridning Hej! Jag har en islandshäst som har lite problem med tölten, är det någon som har några bra tips på övningar som man kan göra, gärna...
Svar
4
· Visningar
1 496
Hästhantering Hej. Hämtade hem vår c-ponny 4 år idag enl förra ägarna hade hon bara lastats ett par gånger och åkt kortare sträckor.. Vi lastar på...
Svar
4
· Visningar
1 035
B
Ridning hej,ursäkta,fel,på,datorn,mellanslag.:( jag,har,en,nordsvensktravare,som,är,välriden,o,duktig...
Svar
2
· Visningar
910
Senast: busan
·
Ridning Hej Har fått ett litet problem med min medryttar ponny. De e så att han en bit in i ridturen (alltid när vi rider ute på sandvägar)...
Svar
4
· Visningar
947
Senast: mackan
·
L
Hästhantering Finns det någon som kan ge mig tipps om hur jag bygger bak muskler på ett mjukt sätt,har just nu bara stenhårda grusvägar?
Svar
4
· Visningar
840
Hästhantering För en månad sedan fick vi en ny häst i hagen. Min som alltid varit flockledare fortsatte med det. Jag vet av vana att han kan behöva...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: Mysaan
·
Ridning Har funderat på detta i några år och vill veta vad ni tycker/tror.. Vilken ridstil är det egentligen som är den bästa för hästen och...
Svar
12
· Visningar
2 336
Senast: Wysiwyg
·
Hästhantering 3 av våra unghästar har gått i stor flock hela sommaren . Vi tog hem de 3 ( 4 st är kvar ) inför försäljning av 2 . Nu närmar sig...
Svar
0
· Visningar
637
Senast: Hambo
·
J
Träning Hästen jag rider är en riktig humörs häst. det går jätte att rida som oftast men ibland bestämmer hon sej bara för att inte gå framåt...
Svar
1
· Visningar
1 287
Senast: Filura
·
Träning Hur har ni gjort när ni börjat med tömkörning? Hästen är en -10,vi har haft gjord på,men ska träna mer med den innan jag sätter på...
Svar
1
· Visningar
1 048
Ridning Har provridit en häst som jag kan få ha på "lån" och i några år. Jag har varit och provridit tre gånger och känner ägaren. Hästen är...
Svar
12
· Visningar
1 875
Senast: iNHALE
·
S
Hästhantering Hej! Har nyligen hört från de nya ägarna av min fd. häst och de undrar om jag vill komma och hälsa på henne. Min fråga är, kommer hon...
Svar
12
· Visningar
5 657
Senast: mackan
·
Ridning Jag skall börja börja rida i ett ridhus nu i höst, då kan man välja mellan helår eller termin i anläggningsavgift. Men det jag undrar är...
Svar
2
· Visningar
7 793
Senast: Serena
·
Hästhantering Har precis fått en foderhäst som flyttat upp till skolan jag går på (hästgymnasium). I stallet där hon står finns vattenkoppar, väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 014
Senast: Bylund
·
S
Ridning Vet inte riktigt vad jag ska göra. har varit hos kiropraktor, sjukgymnaster m.m men har inte kommit på lösning av problemet. Men jag får...
Svar
15
· Visningar
2 003

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Höstföräldrar 2023

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar