Sv: Arbete för hand
delvis kl
har inga problem med att lägga in film, jag är ju ingen übermench och är där jag är med hästkraken. ) filmer o bilder är juögonblick ur tränignen och det kan jag bjuda på om folk vill ha nått o analysera sönder till fragment hehehe mina tränare lyssnar jag hellre på än forumrävar i slutändan iaf
för övrigt
det finns ca 6-7 st som gått instruktörsutbildning för Piet under två år, flera av dem går fortsättning nu oxå. de är spridda över landet så nån finns det säkert att tillgå. sen finns det säkerligen flertalet självlärda, finns även en dvd.
De sista raderna i inlägget är borttagna av moderator eftersom de kunde betraktas som en annons.
Var bor du (PM)?
Det finns verkligen inte många tränare att tillgå om man är seriöst intresserad. Vi har turen att ha häst på ett ställe med duktig, vältajmande eldsjäl. För det är just det som är grejen - tajming. Ja, ja - jag VET att det ju gäller allt hästeri inklusive ridning (om man inte har ambitionen att synka sätet med korset - enklare att tänka så än bakbenen - och överkroppen med bogarna + blicken "mellan hästens öron" GÅR det inte att tajma hjälperna), men när man är där brevid hästen och tajmar fel blir det så PÅTAGLIGT.
Om man inte har någon instruktör till hands kan man "tänka att man rider" när man går där brevid. Låter kanske konstigt - men testa. Det hjälpte iaf mig (som på inga sätt är duktig!). När du börjar - använd en "kortare lång tygel". Fick tips här (Migo) att använda gramantygel (sådana i läder) - är SÅ TACKSAM. Jag hade för mycket fokus på slingorna i handen och då sket det sig förstås. Fast jag "kör" liten häst.
Googla på Piet Bakker och Ellen Ofstad så hittar du några filmer. Om någon vet andra - SKRIV I TRÅDEN
delvis kl
har inga problem med att lägga in film, jag är ju ingen übermench och är där jag är med hästkraken. ) filmer o bilder är juögonblick ur tränignen och det kan jag bjuda på om folk vill ha nått o analysera sönder till fragment hehehe mina tränare lyssnar jag hellre på än forumrävar i slutändan iaf
för övrigt
det finns ca 6-7 st som gått instruktörsutbildning för Piet under två år, flera av dem går fortsättning nu oxå. de är spridda över landet så nån finns det säkert att tillgå. sen finns det säkerligen flertalet självlärda, finns även en dvd.
De sista raderna i inlägget är borttagna av moderator eftersom de kunde betraktas som en annons.
Senast ändrad av en moderator: