Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

K
Träning Hur gör man detta och när bör man göra detta tycker ni. P.S. Jag skulle tyck det var coolt att rida en zebra... ska det va så...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
16 333
Senast: Pali
·
Ridning Hade Equiterapeuten ute häromdagen då jag under en längre tid känt att hästen inte använt bakbenen utan haft dem mesta vikten fram...
Svar
19
· Visningar
3 031
Senast: Tjockisina
·
P
Träning Hejsan! Nu vet jag att på bukefalos finns många trådar om ridgymnasium men jag hittar igen "aktuell", De har ju gjort om en hel del...
Svar
0
· Visningar
1 001
Senast: Pumpapaj
·
M
Hästhantering Min nya ponny stod inne 1 natt hur lugnt och fint som helst med sina kompisar. Kvällen efter fick jag knappt in henne i boxen, hon fick...
Svar
6
· Visningar
1 423
Hästhantering Vet inte om det är rätt ställe. Ni får gärna flytta isf. Som sagt så när jag tränar bugning med min 1:åring så har det börjat knaka...
Svar
3
· Visningar
1 257
Senast: Ottilia
·
Ridning Hej! Min dotter är 12 år och runt 153. Hon väger 38 Kg. Jag tänkte att hon kanske borde ha en D.ponny? Hon satsar på tävling:)
2
Svar
32
· Visningar
6 168
Senast: _Amazing_
·
M
Träning Jag har ett D-ponnysto på 8 år som jag har haft i ett år. Hon är en helt underbar ponny och vi utvecklas för varje dag som går! Fröken...
2
Svar
20
· Visningar
3 424
Senast: Korven
·
Träning hejsan :) undrar bara om ngn har nån bra teknik för att sadla hästar som är högre än sig själv? det är ju inte jätte lätt att få upp en...
2
Svar
21
· Visningar
2 902
L
Träning hej. jag har ridit ganska länge på ridskolan. men det går långsamt fram.. har haft svårt för mina galoppfattningar en längre tid. Jag...
Svar
8
· Visningar
1 449
Hästhantering Hej. Jag har en 5-åring, som vi precis tagit in från betet... nu beter hon sig som en vildhäst! Kan börja från början: Hennes mamma...
Svar
11
· Visningar
2 728
Senast: funderare
·
Hästhantering Hur vänjer ni era unghästar vid sadeln? Ska man ta det lugnt i början och vänja hästen vid sadeln och att bli ledd med den på innan...
Svar
17
· Visningar
4 027
Senast: funderare
·
Ridning Hej Var hittar man ridleder i Norge?
Svar
0
· Visningar
710
Senast: ishorses
·
Hästhantering Jag har rätt nyligen fått hem en häst som jag har lite problem med vid lastning. Jag har aldrig haft några grava problem vid lastning...
Svar
17
· Visningar
1 553
Senast: dee79
·
Hästhantering Min häst är ganska känslig och tittig av naturen. Det är sådan han är och han kan lätt bli spänd i vissa situationer. Det är sådan han...
Svar
6
· Visningar
1 746
Senast: fjordtokan
·
Träning Har hamnat i en svacka med min 3åring som känns hur svår som helst att ta sig ur. Så nu vänder jag mig hit för för att kanske få några...
2
Svar
20
· Visningar
2 435
Senast: Emma-pemma
·
Träning Om tråden ligger fel får moderatorn gärna flytta den :) På lördag ska jag flytta min häst ganska långt. Jag skulle då behöva ta med...
Svar
8
· Visningar
1 624
Senast: Pancakes
·
S
Hästhantering Jag har en foderponny som är 24 går det att trickträna en så gammal häst? :) skulle gärna vilja göra det!
Svar
4
· Visningar
1 251
Senast: Buck
·
M
Träning Hejsan, jag har nyligen blivit medryttare på en brun svensk ridhäst! Redan från början när jag tog in henne från hagen första gången så...
Svar
4
· Visningar
1 973
Senast: skuggi
·
O
Ridning Jag har för mig att jag har hört talas om en galoppbana dit man kan få komma och rida utan kostnad - är det någon som känner igen det...
Svar
1
· Visningar
960
Senast: metspo
·
S
Hästhantering Hej! Jag har en mycket basic fråga men jag har inte lyckas bli klok på hur man gör här. Jag har precis börjat rida en sköthäst och...
12 13 14
Svar
266
· Visningar
19 575
Senast: Fiador
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar