Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hej allahopa nu har jag och min medryttarhäst ett problem igen:crazy:. Jo när vi rider ut så är han jättepigg och vill inte lyssna på...
Svar
6
· Visningar
902
J
Hästhantering För lite mer än en månad sedan fick jag hem ett varmblod som jag ska omskola till ridhäst, Han är 6 år men lungn för det mesta och är...
Svar
12
· Visningar
1 505
Senast: Kallebus
·
Hästhantering Nu kommer jag igen med en fundering. Vet inte om det är rätt ställe att diskutera saken på, men om inte, så får någon vänlig själ flytta...
2 3
Svar
40
· Visningar
9 062
Senast: grimman
·
Ridning Klassisk Ridkonst Klassisk Dressyr Klassisk Ridning Då tänker jag kanske främst på om det är någon bestämd som myntat någon av...
Svar
16
· Visningar
1 786
Senast: Ponnytant
·
L
Hästhantering Någon som vet om det finns någon film som "lär" ut tricktraining vill lära mina hästar mer har en häst som kan tacka och en som snart...
Svar
7
· Visningar
1 507
Senast: linn_westy
·
S
Hästhantering Hej ! Jag har en Värmlandsvagn 98:a enkelaxlad ( mörkinvändigt) Min häst gick inte in i den när jag tränade första gången (...
Svar
17
· Visningar
1 657
Senast: Sofia98
·
Ridning Ett mega energipaket som går på enbart hösilage. Fattar inte vad jag ska göra..hjälp...
Svar
12
· Visningar
1 690
Senast: Miloni
·
S
  • Låst
Träning Har ni en -09 som ni börjat med? Vad gör ni? Hur går det? Vilka mål har ni med hästen? Gärna lite stam och storlek också hade varit...
Svar
15
· Visningar
1 488
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Hej! Jag har precis fått hem min d-ponny som är en 10 årig irländare som tävlat t.o.m msv. Han är verkligen supersnäll och var det när...
2
Svar
23
· Visningar
2 688
Senast: iNHALE
·
Träning Jag var och tittade på en lektion i centrerad ridning idag. Har tidigare lagt märke till att de som rider för den här instruktören inte...
2
Svar
32
· Visningar
4 024
Senast: malinsky
·
Ridning Hej! Någon som vet några bra ridvägar ute vid sudbyholm i eskilstuna?? Inte travbanan! tänkte mer ridvägar för skogsmulle ridning. Någon...
Svar
3
· Visningar
1 379
Senast: Pellan87
·
I
Ridning Hej, det är så här att jag blev medryttare på en häst i slutet av augusti och är där två dagar i veckan då jag rider, mockar gör...
Svar
3
· Visningar
1 635
Senast: Araminta
·
Ridning Jag har börjat kolla på hästar, för ev. köp i vår. Jag är en ryttare som föredrar långa uteritter i skogen (i alla gångarter) och...
2
Svar
36
· Visningar
4 030
Senast: Denzil
·
Hästhantering Känner mig lite dum som frågar, men under åren så har jag glömt bort en viktig del av lastningen! Dvs, när hästen står inne i...
Svar
6
· Visningar
1 234
Träning Jag har ridit min fjording på pessoabett nu ett par veckor och man ska ju inte rida på ett sådant för länge så det börjar bli dags att...
Svar
2
· Visningar
981
Senast: Ninis
·
Ridning Detta med hästar och annan trafik kommer ju upp lite då och då. Det är nonchalanta bilister eller ryttare som är ute med olyckor som...
2
Svar
39
· Visningar
5 851
Senast: lady_mike
·
I
Träning Skulle ni ta emot ett sto på foder om ni hade en egen valack som gärna ställer upp när ett sto brunstar? Kan han skada henne? Brukar de...
2
Svar
31
· Visningar
5 309
Senast: Mynta2
·
Hästhantering Ja, det är precis så illa som det låter! Mitt 4-åriga sto är just nu inne i en grym trotsperiod! Hon testar gränser, brunstar, tappar...
Svar
3
· Visningar
1 065
Senast: Docka
·
Hästhantering har en fundering jag hoppas någon kunnig människa kan hjälpa mig med. har haft många föl men aldrig varit i denna sits tidigare, mitt...
Svar
8
· Visningar
2 687
Träning De allra flesta här har väl träffat på hästar som någon gång gäspar i början av ett träningspass? Nu till mina funderingar. Det sägs...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 996
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp