Sv: Barbacka på sadeltvångshäst?
Intressant! Jag har liksom flera här trott att sadeltvång kommer från åtdragningen av gjorden. Då jag är svårövertygad skulle jag vilja ha en källa till dina påståenden. Vart kan jag läsa mer om denna typ av sadeltvång?
Tack på förhand!
Wiki är det vem som helst som skriver in uppgifterna på, inget du någonsin kan lita ett ord på att det är rätt utan att kontrollera en trovärdig källa.
Och i detta fallet har den helt fel sadeltvång kan ske precis när som helst under ett ridpass det är inget som är förknippat med sadling/uppsittning enbart. De hästar som har mindre slängar av sadeltvång är det vanligast att de får det i dessa sammanhang och det är också de som anses ha lindrig sadeltvång när det enbart är förknippat med sadling/uppsittning, men en riktig sadeltvångshäst får det som sagt precis när som under ett ridpass det är de hästarna man verkligen räknar som sadeltvångshästar.
Intressant! Jag har liksom flera här trott att sadeltvång kommer från åtdragningen av gjorden. Då jag är svårövertygad skulle jag vilja ha en källa till dina påståenden. Vart kan jag läsa mer om denna typ av sadeltvång?
Tack på förhand!