Nattlampa och timer i stallet??

Sv: Nattlampa och timer i stallet??

Jag har haft nattlampa men har för tillfället inte det och saknar det som tusan!

Men min nattlampa står inte tänd på natten.
Jag har den för att kunna tända en belysning som räcker för min nattfodring som jag gör ett par timmar efter att jag ridit (ca 22.30-23.30). Att gå ut då och tända i ett helmörkt stall känns vidrigt när hästarna står och klipper med ögonlocken för att det blir jätteljust med vanliga belysningen.

Likaså på morgonen vintertid är det becksvart ute vid 6 när de går ut och varken jag eller de har någon nytta av fullbelysning utan störs mest av skillnaden mellan stall och ute så min nattlampa används alltså vid morgonutsläpp och kvällsfodring. Annars får de ha nattsvart på natta :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 804
Senast: Freazer
·
Hästvård Min häst fick efter skoning (ca 30 min), flera konstiga symptom! Efter att hovslagaren var klar, ville han se att häst var ok, vilket...
Svar
11
· Visningar
2 358
Senast: mily
·
Ridning Jag hyr en ponny som jag rider och sköter 4-5 dagar i veckan. Har stor frihet och får lägga upp ganska fritt. Ponnyn är äldre men...
Svar
18
· Visningar
3 952
Senast: Cambrie
·
R
Foder & Strö Funderar lite på detta med att vänja in grovfoder samt bete m. Jag är av den gamla skolan, vi släppte hästarna på bete och har aldrig...
Svar
12
· Visningar
1 526
Senast: Happimess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka