Hatar att blki sadlad.

Sv: Hatar att blki sadlad.

Det är klart att man måste känna igenom hästen,men det behöver ju inte alltid betyda att den har ont utan som de andra sagt, präglad av tidigare behandling.

I så fall skulla hästen inte vissa ärgsinhet så fört man kom i närheten?
Vad mer tecken behöva man när hästen stamper i golvet så fört du komma med sadeln. För mig är det KLART OCH TIDLIG! + TS har sakt att hästen rygga undan när h-n ta över ryggen.
 
Sv: Hatar att blki sadlad.

Vissa hästar är väldigt känsliga när de sätter päls. Kanske särskilt märrar faktiskt! Om du är helt säker på att utrustningen passar samt att hon inte har smärtor i ryggen, så kan det vara värt att fundera över.
 
Sv: Hatar att blki sadlad.

Du har rätt till din åsikt och jag till min. Jag säger bara att ibland kan det bara vara "trams" från hästens sida för att slippa undan.
 
Sv: Hatar att blki sadlad.

Hon rids inte just nu eftersom hon har ont..Har pratat med vetrinären ok hon sa att hon hade rygg ont så.
 
Sv: Hatar att blki sadlad.

Det är klart att man måste känna igenom hästen,men det behöver ju inte alltid betyda att den har ont utan som de andra sagt, präglad av tidigare behandling.

Vi har liknande erfarenheter av en halvblodsmärr vi fått låna av en kompis till oss.
När vi fick hem henne var hon ursur när vi kom med sadeln,högg och nappade i luften.Vi bara nonchalerade henne (hon var uppbunden i två grimskaft så hon nådde oss inte)och fortsatte lugnt med vårt.Numera, efter några veckor har hon nästan helt slutat.Hon står lugnt och snällt ,stilla uppbunden utan att skrapa med foten eller hugga efter oss.
Många hästar tycker jag bara är lite dåligt fostrade .
 
Sv: Hatar att blki sadlad.

Exakt. Min "ogillar" både sadling och borstning av pannlugg och bensnören på täcke och gud vet allt...
 
Sv: Hatar att blki sadlad.

Har skummat genom tråden lite så skriver säkert samma saker som någon annan, men ja. Först får man väl kolla att hästen inte har ont någonstans och att sadeln passar och att man har en bra sadelgjord som hästen trivs med :)

Min häst ser ut som en riktigt monster när man ska sadla och kan hugga i luften, men aldrig mot personen som sadlar. Så har hon vart sen vi köpte henne så man vet ju inte riktigt vad hon har vart med om innan..
Hon är frisk, har en bra sadel och har nyligen fått en ny gjord med resår och till den har hon en fårskinnstunnel. Det har hjälpt en del, i kombination med att man drar åt gjorden lite i taget och är försiktig under sadlingen. Vet dock inte om det kommer att försvinna helt någon gång (tror att det sitter en del i huvudet), men hoppas det..
 
Sv: Hatar att blki sadlad.

Hejsan har ett sto som är ganska så sur när man ska sadla henne.Hon sparkar när man kommer med sadeln hon kan hygga efter en ochså . Hon är inte så gammal.Hon brukar inte att bli sadlad. . Hon brukar spänna sej och i bland så vägrar hon att bli sadlad.Hur ska jag göra?

Jag hade först och främst kollat upp så hon inte har ont någonstanns!!
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
1 013
Senast: tessan.g
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 887
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 892
Senast: liiinnea
·
Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
1 725

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp