Hur ska man våga?

Sv: Hur ska man våga?

Graman eller thideman kan fungera bra som nödbroms. Thidemantygeln är lite "snällare". Jag har användt graman på hästar som blir för starka eller som bockar/stegrar eller annat "ohyfs" när man rider ut i skogen.

Ofta räcker det att använda den under en period :)
 
Sv: Hur ska man våga?

Jag har varit skadad nu i några månader efter en rid olycka, är fortfarande inte helt återställd. men vill hoppa upp i sadeln direkt när jag är läkt. Rider ju travare och brukar använda ett sånt dära lina som håller upp hästens huvud när vi trav tränar. men jag tänkte att eftersom jag bara kommer rida ut en liten stund för att vänja mig igen, om jag skulle använda en graman eftersom jag inte är så stark i min skadade arm, och kanske en martingal? vad tycker ni? hästen är vanligtvis lugn men jag vill vara så säker som jag kan. är ju rädd att bli skadad igen. Några tipps eller tankar? :confused: :(
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 799
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 888
Senast: TinyWiny
·
Ridning Ska försöka att inte bli för långrandig nu. Har ridit mer eller mindre aktivt sedan jag var 11 år gammal och är idag i trettioårsåldern...
Svar
7
· Visningar
2 000
Senast: Nepenthe
·
Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 855
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp