Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag fick kommentaren att korta tyglarna och rida med buren hand och sluta "muttfiska" haha..En gång hade hon lektion med en elev som satt med händerna långt ned vid sadel. Efter att min ridlärare flera gånger sagt "ta upp händerna" tröttnade hon väl helt enklet och sa. "nä nu får du sluta klia dig själv på musen och ta upp händerna"....och händerna höll sig sedan uppe.
hahahaha_HAHAHAHA ja dör lite inombords av alla komentarer!!!
blir lite upprepande men vart fall.
Mitt första stall så brukade de komma många bra dressyrryttare som eva-karin orskarsson bland annat. Det brukade även komma en (vill inte nämna namn elle liknande) men en äldre herre som tagit fram många fina dressyrlag till os bland annat. Icke svensktalande.
Det är en elev som rider för honom och som vanligt är de några som tittar. emmelanåt så påmminer han om händer, hälar och blick som vanligt. Efter en stund så utbrister han "SLUTA PILLA PÅ MUFFEN; DE FÅR DU GÖRA IKVÄLL!". Vi alla höll på att dö lite och inte minst hon på hästen... gubben är ändå över 60.
Jag skrattar så jag gråååter!!!Annan 10-årig flicka som sitter med vid ett fikabord där vi, ett gäng tjejer, har kommit in på ämnet "ridsår" (på obekväma ställen). Efter en stund tröttnar hon förmodligen på att lyssna och vill ha lite uppmärksamhet; "Jag har också fått ridsår en gång". Vi vänder oss förvånat mot henne. "Jo - jag fick det HÄR" säger hon och pekar på sin panna! Det visar sig att hon ramlat av vid hoppning och skrapat sig i pannan...
En annan incident som en kollega var med om (så jag lånar den): Kvinna, halvrutinerad rider en lite ibland oberäknelig häst.. (Han kunde utan förvarning slå bakut - helst i skritt på lång tygel ) Naturligtvis händer precis detta - och ryttarinnan flyger högt upp, lyckas på något sätt snurra ett varv i luften och landa med en mycket snygg nigning på fötterna. Förvånad och full i skratt frågar instruktören "Men hur i hela friden bar du dig åt??"
"Jag höll mig i spöet" blir svaret från ryttaren som på fullaste allvar menade att det var det hon gjort!