Sv: Tips till svårskodd häst!
Det finns hovslagare som är super bra med svåra hästar, jag har själv haft problem med min och efter diverse hovslagare hittade jag den jag har nu. Han är en gud! Min skos nu efter 4 år precis som en "vanlig" snäll häst.
Så leta vidare så ska du se att det löser sig!
Jag hade också behövt tips...
Har en 2 åring som ska skos. När jag lyfter och bankar o har mig är det inga problem. Men såfort hovis närmar sig går det IKKE!!!!! Oavsett brems, pasta under tungan, domesedan.. INGENTING fungerar... Vafan gör man?? Får panik.. Jag hade säkerligen kunnat sko henne men hovis kan inte.. Ska lägga till att jag provat flera hovslagare....
Hon är inte rädd.. Den känns verkligen inte så.. Känns lite som hon känner sig kränkt att någon inkräktar på henne. Hon försöker mer eller mindre döda alla hovslagare. Jag vet verkligen inte vad jag ska ta mig till hjälp mig någon ?
Det finns hovslagare som är super bra med svåra hästar, jag har själv haft problem med min och efter diverse hovslagare hittade jag den jag har nu. Han är en gud! Min skos nu efter 4 år precis som en "vanlig" snäll häst.
Så leta vidare så ska du se att det löser sig!