okontrollerad galopp

Sv: okontrollerad galopp

Men att korta ett hål eller möjigtvis två behöver ju inte betyda att det blir hoppläderkort.
 
Sv: okontrollerad galopp

Men att korta ett hål eller möjligtvis två behöver ju inte betyda att det blir hoppläderkort.

Nej, det har jag heller aldrig påstått.

Jag tycker bara att kortar jag mina läder (om det så rör sig om två till sju hål) så spänner jag mig/låser knäna och måste under hela ritten koncentrera mig på min sits istället för själva ritten.

Nu när hästen börjar få/har köldknäppar så länger jag mina läder ett hål just för att jag ska sitta kvar i sadeln och har gjort under mina år. :)
Jag får mycket bättre sits och balans vid eventuella knyck och bock med långa läder.
 
Sv: okontrollerad galopp

Rom byggdes inte på en dag, det är nog bara ett fåtal om någon som kan sitta barbacka på en volt första gångerna de galopperar på en bana. För att hitta rytmen och känslan i galopp på volt så måste man träna galopp på volt.
 
Sv: okontrollerad galopp

Jag kan inte se nånstans att jag skrivit att en nybörjare skulle kunna rida volter i galopp barbacka?
 
Sv: okontrollerad galopp

tack för svar. Red i fredags på samma sätt men med en annan häst, kändes mycket bättre. Fast måste såklart kunna ha bra balans på olika hästar, men det kommer väl med tiden :)
 

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 394
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 385
Senast: Roxy
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 667
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 109
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp