Star - trekk sadlar

Sv: Star - trekk sadlar

kl.

Jag själv tycker, av att bara kolla på bilder att Nathalie Penquitt ser mer bekväm ut. Den ser ut att ha mindre stöd, vilket jag gillar. Den är förstås dyrare :)

men mnementh, du e kille va? tänkte på den förlängda varianten, är de en nödvändighet för oss medlånga smala ben :)

har fortfarande inte bestämt mig men de lutar åt en av dessa två sadlar iaf..
 
Sv: Star - trekk sadlar

men mnementh, du e kille va? tänkte på den förlängda varianten, är de en nödvändighet för oss medlånga smala ben :)
Nja, är nog lite mer en smaksak än nödvändighet. Om du rider med stövlar eller shortchaps så provrid i en vanlig och se var övre kanten på stövlar/chaps hamnar. Du vill inte ha en centimeters glipa mellan nederkant på sadel och chaps för då kommer det knipas där. Rider du i jeans så spelar det mindre roll.
 
Sv: Star - trekk sadlar

stövlar skull jag aldrig sätta på mig tror jag.. chaps har jag heller aldrig haft.. så de kanske inte spelar nån roll då..

ska testa lite sadlar iaf.. ska se på kapson.se också som nån sa!
 
Sv: Star - trekk sadlar

Jag har haft en espaniola som jag ångrade bittert att jag sålde insåg efter flera år att min gamla häst och jag behövde den, så jag har nu köpt mig en Espaniola pro som jag och mina hästar älskar:D Skillnaden på min gamla espaniola och espaniola pron är att pron är mindre sladdrig nu vet jag inte hur en espaniola är om man köper en nu kanske är den stabilare med?
 
Sv: Star - trekk sadlar

KL

Finns här någon som har fixat något svnskappehållarsystem till sin Española? Min nya häst och jag gillar sadeln, förutom att den glider då hon är så överbyggd bak. Jag har provat olika sadelgjordar, underlägg m.m., till och med den jag prisade tidigare i tråden, men det har inte hjälpt.
 
Sv: Star - trekk sadlar

Fiksade sadeln med en baksele, ser annorlunda ut, men det gör ju sadeln också :laugh:
 

Liknande trådar

Utrustning Då jag ska bli hästägare igen behöver jag självklart en ny sadel också (maxpris 20 000). Jag ska självklart ta hjälp av sadelutprovare...
Svar
6
· Visningar
1 102
Senast: ufot
·
Utrustning Hej! Jag har en fundering, eller ett par stycken rättare sagt... Vad är fördelen med en bomlös sadel? Vad är nackdelen med en sådan...
Svar
3
· Visningar
924
Gravid - 1år Jag och min man har försökt få barn i ungefär två år, efter en "hoppsan-graviditet" som slutade i missed abortion och akut skrapning...
Svar
3
· Visningar
2 299
Senast: Tora
·
Utrustning Hej! Jag är ute efter en bomlös spansk variant av sadel. Har kollat på lite olika varianter, men fastnat för Masterback espana och Star...
Svar
5
· Visningar
2 006
Senast: escamillo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp