Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Q
Hästhantering Jag har en häst som en gång blev skrämd av ett rådjur och hoppade över grinden ut från paddocken. Efter detta har jag inte kunnat ha...
Svar
9
· Visningar
1 680
Senast: Kallebus
·
Träning Fick hem en treåring (fyller 4 i år) för ett par månader sen och känner nu att jag gärna vill komma igång och rida för tränare. Hästen...
Svar
3
· Visningar
1 491
Senast: Kallebus
·
C
Hästhantering Hej alla! Jag bor i ett samhälle med massor av aktiva hästmänniskor. Dessa har sina hästar täckade sommar- som vinter. Till denna by...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 928
Senast: Magiana
·
V
Ridning Undrar om man kan rida akademisk ridning och hoppa med samma häst? eller om det blir för svårt för hästen?
Svar
2
· Visningar
1 020
Senast: varmblodsstoet
·
Träning Har lite funderingar. Har en 6åring som fortfarande har problem med hästmöten! Han är en väldigt känslig individ som är sent tagen...
Svar
8
· Visningar
3 023
R
Träning Det finns så många trådar om hur man tror att man förstört sin häst,eller där man inser att man själv skapat problem, varit orsak till...
47 48 49
Svar
962
· Visningar
171 764
Senast: mctyson
·
E
Hästhantering Jag vet inte vilka regler som gäller kring hästhållning, men jag antar att det förhållningsregler kring boxutrymme och deras...
Svar
3
· Visningar
1 258
Senast: Kallebus
·
Hästhantering Ja vi i Västernorrland har fått stormvarning nu och jag kan inte sova, anledningen är den vidrigaste blåsten någonsin som får hela huset...
2
Svar
22
· Visningar
5 179
Senast: axel
·
B
Hästhantering Hej! Jag har en jätte snäll och social tre årig arab hingst som tidigare gått tillsammans med annan hingst fram till för 4 månader...
2
Svar
28
· Visningar
4 437
Senast: yennork
·
Hästhantering Ja som ruriken lyder så har mitt sto helt plötsligt börja bråka med mig när vi ska vända och rida hemåt. Hon blir het,går på tårna,kan...
Svar
10
· Visningar
2 424
Senast: zitasmatte
·
S
Ridning Jag har en 13 årig valack som jag både rider dressyr på och hoppar. Han är välutbildad och vi hoppar banor på 110-120 och han går fint i...
Svar
6
· Visningar
1 369
Senast: lislolaslo
·
Träning Min treåring har en tendens att lägga huvudet lite på sned åt vänster när jag rider henne rakt fram utomhus, dvs hon vinklar sitt huvud...
Svar
7
· Visningar
1 389
Senast: Lizzi
·
Hästhantering Hej, jag visste inte riktigt var jag skulle posta detta så gör det här :) Jag har en unghäst på tre år hemma (som förövrigt vilar just...
Svar
8
· Visningar
1 563
Senast: Forssberg83
·
R
Ridning Någon som läst boken? Komentarer? Bra/dålig? Köpte boken idag och ser fram emot mycket härlig och nyttig läsning.:love:
22 23 24
Svar
473
· Visningar
43 927
Senast: Lizzi
·
Träning När jag travar och rider lätt hamnar jag ofta på fel sittben. Jag tycker att det är svårt att se när jag ska stå och sitta ner genom att...
Svar
12
· Visningar
13 171
Senast: ricca
·
Hästhantering Jag måste varna känsliga "tittare". Inget blod så långt jag orkade se, men fruktansvärda bilder...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
12 198
Senast: CeciliaT
·
L
Ridning Hej! Jag har min häst uppstallad i ett stall där vi de senaste veckorna bara fått släppa våra hästar på gummiflisbanan. Detta pga att...
Svar
0
· Visningar
900
Senast: lillaanka
·
E
Ridning Hej! Jag undrar hur man ska ha fötterna i stigbyglarna när man rider? Oftast hör man ju att hälarna ska peka nedåt och tårna uppåt...
Svar
19
· Visningar
4 868
Senast: Bowman
·
P
Ridning Tror inte någon startat någon ny tråd sedan den förra blev låst, så jag gör det nu! :) Igår hade vi löshoppning, och det blev Palema...
19 20 21
Svar
404
· Visningar
33 848
Senast: LLaika
·
Ridning med hackamore? Första 20minuterna lägger han sig inte på det..men sakta men säkert hänger han sig fast vilket är otroligt irriterande...
2
Svar
22
· Visningar
2 524
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp