Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag red lektion i söndags vilket var första seriösa ridningen efter ett uppehåll på 8 år. Det var bara att inse att jag var kolossalt...
Svar
6
· Visningar
1 165
Senast: Aghak
·
Träning Ibland kommer det en tonårs-tjej till mig och vill rida, tjejen kan styra, stanna och få hästen att gå och det är meningen att jag ska...
Svar
3
· Visningar
994
S
Hästhantering I morse när jag körde in om stallet innan jag skulle till skolan fick jag se just detta i stallet. Stallägaren höll på att ta ut...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 300
Senast: axel
·
Hästhantering Hur löser man det med en häst som ska åka från snöfattiga Skåne upp till snörika Norrland? Vad jag förstår så finns det varken snö...
Svar
18
· Visningar
1 971
B
Ridning Hej jag vet inte om den här tråden hamnade rätt men jag funderar på att hyra häst/ponny och undrar hur mycket ni tycker att man bör...
Svar
4
· Visningar
1 205
Senast: Brooklyn
·
Träning Hur tränar ni för detta? (även för steg 1 och 2, eftersom dom hänger ihop) Finns relativt många unghästar här tycker jag, några...
2
Svar
26
· Visningar
3 019
Senast: Rider
·
Ridning Behöver lite hjälp :) Har som vuxen börjat att lära mig rida, super roligt men ack så svårt. Har sedan tidigare problem med mitt...
Svar
1
· Visningar
1 355
Senast: lva
·
Träning Hur får man dom bäst att gå fram när man löshoppar? Jag fick påpekan att vi smackar för mycket på min kille. Men han bryr sig varken om...
Svar
1
· Visningar
989
Senast: gylle
·
Ridning Kan en häst lösgöras för mycket?
Svar
10
· Visningar
1 783
Senast: Dreamer
·
Hästhantering Får man ha sadel på i transporten i sverige? finns det nån lag emot detta? jag frågar för jag läste på ett annat forum från...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 692
Senast: Kellie
·
T
Ridning Jag har börjat rida en äldre islandshäst som är väldigt stel i hela höger sida. Han har stått ett tag pga en envis hovböld. Nu ska jag...
Svar
2
· Visningar
2 029
Ridning En disskusion på dressyr fick mig att tänka lite! Vad ser vi som styrkor/svagheter i exteriören hos en häst? Är det samma saker oavsett...
2
Svar
37
· Visningar
4 908
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Imorgon kommer det en ny häst i stallet. Den ska gå tillsammans med två andra hästar i hagen, och dessa hästar kommer också att stå...
Svar
6
· Visningar
1 634
Senast: MaRomer
·
Ridning Är sugen på ridläger i sommar med min 6 åriga dressyr val. Har ni varit på bra läger där man får både uppleva naturen och trimma inför...
Svar
1
· Visningar
830
Senast: IngelaH
·
Träning Hur ska man göra för att få hästen att hålla en lagom takt i traven eller galoppen då hästen är väldigt pigg och framåt (alltså att det...
Svar
6
· Visningar
1 447
Senast: loote
·
V
  • Låst
Ridning hej, undrar om jag är för kort föratt rida på en varmblods valack som är 170 i mankhöjd, själv är jag 155cm:)
2
Svar
20
· Visningar
1 945
Senast: IngelaH
·
Hästhantering hoppas att tråden hamnar rätt nu. Har en hannoveraner valack på 15år som har fått problem med två kindtänder. tänderna är undersökta...
Svar
9
· Visningar
1 084
Senast: Sammet
·
C
Hästhantering En unghäst har förändrat sitt beteende radikalt. Det har skett efter stallbyte. Jag har sålt den och är där i nya stallet med ägaren...
Svar
6
· Visningar
1 939
Senast: axel
·
Träning Jag har en fråga, Varför kollar man ner på hindret när man hoppar? För så som jag lärt mig ska man kolla framåt och över hindret?
Svar
5
· Visningar
1 167
Senast: Buck
·
Hästhantering Halloj, tänkte på om tips på övningar. Jag och topsan har börjat rida inför tränare. Min polla är otroligt lättlärd och duktig. Vi...
Svar
2
· Visningar
1 063

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka