Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Träning Endast 1 av ca 10 halter stannar min häst med frambenen paralellt, hur lär jag henne att hon helst ska ha både fram och bakben paralellt...
Svar
5
· Visningar
1 244
Senast: Hæst
·
E
Ridning Vad ska man tänka på när man ska provrida en häst? Alltså, saker man bör tänkta på oavsett kunskap.
Svar
8
· Visningar
1 124
Senast: skuggi
·
Ridning Hej! Under vintern har min valack drabbats av en mycket lindrig senskada. Vi åkte till en ATG-klinik och gjorde böjprov + ultraljud...
Svar
0
· Visningar
656
N
Hästhantering Har ett dräktigt sto som behöver magnetröntgas i frambenen men försäkringsbolaget betalar inte detta förens fölet är fött. Fölningen är...
2
Svar
31
· Visningar
3 924
Senast: axel
·
R
Ridning mitt varmblod är 8 år och hon som hade honom innan mig slängde bara på honom grejerna när dom skulle köra travet men han har kört travet...
Svar
4
· Visningar
1 166
Senast: ronjatoft
·
Träning Efter en lång tids konvalecens så har vi kommit så långt att vi börjat rida mer samlat. Och tydligen har jag dragit på mig olaten att...
Svar
7
· Visningar
1 333
Senast: Whoever
·
Hästhantering Jag har inga problem att sitta upp på min häst när jag har sadel, men när jag ska rida barbacka och använder pall blir han så grinig...
Svar
18
· Visningar
1 761
G
Ridning Jag har en 9årig vallack nordsvensk travare som har gått på travet fram tills han kom i min ägo sedan juni 2011. Han är fin i skritt och...
Svar
8
· Visningar
7 017
Senast: ronjatoft
·
Ridning Jag red lektion i söndags vilket var första seriösa ridningen efter ett uppehåll på 8 år. Det var bara att inse att jag var kolossalt...
Svar
6
· Visningar
1 164
Senast: Aghak
·
Träning Ibland kommer det en tonårs-tjej till mig och vill rida, tjejen kan styra, stanna och få hästen att gå och det är meningen att jag ska...
Svar
3
· Visningar
992
S
Hästhantering I morse när jag körde in om stallet innan jag skulle till skolan fick jag se just detta i stallet. Stallägaren höll på att ta ut...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 295
Senast: axel
·
Hästhantering Hur löser man det med en häst som ska åka från snöfattiga Skåne upp till snörika Norrland? Vad jag förstår så finns det varken snö...
Svar
18
· Visningar
1 967
B
Ridning Hej jag vet inte om den här tråden hamnade rätt men jag funderar på att hyra häst/ponny och undrar hur mycket ni tycker att man bör...
Svar
4
· Visningar
1 204
Senast: Brooklyn
·
Träning Hur tränar ni för detta? (även för steg 1 och 2, eftersom dom hänger ihop) Finns relativt många unghästar här tycker jag, några...
2
Svar
26
· Visningar
3 017
Senast: Rider
·
Ridning Behöver lite hjälp :) Har som vuxen börjat att lära mig rida, super roligt men ack så svårt. Har sedan tidigare problem med mitt...
Svar
1
· Visningar
1 353
Senast: lva
·
Träning Hur får man dom bäst att gå fram när man löshoppar? Jag fick påpekan att vi smackar för mycket på min kille. Men han bryr sig varken om...
Svar
1
· Visningar
988
Senast: gylle
·
Ridning Kan en häst lösgöras för mycket?
Svar
10
· Visningar
1 782
Senast: Dreamer
·
Hästhantering Får man ha sadel på i transporten i sverige? finns det nån lag emot detta? jag frågar för jag läste på ett annat forum från...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 645
Senast: Kellie
·
T
Ridning Jag har börjat rida en äldre islandshäst som är väldigt stel i hela höger sida. Han har stått ett tag pga en envis hovböld. Nu ska jag...
Svar
2
· Visningar
2 027
Ridning En disskusion på dressyr fick mig att tänka lite! Vad ser vi som styrkor/svagheter i exteriören hos en häst? Är det samma saker oavsett...
2
Svar
37
· Visningar
4 898
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp