Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning Hej! Jag har nu ridit en 8 år gammal häst 4 gånger under loppet av en månad... Han är fortfarande i processen av att bli utbildad så...
Svar
4
· Visningar
1 277
Senast: Azendi
·
Ridning På senare tid har jag upptäckt ett problem (bland alla andra saker som behövs rättas till :angel: ) i min ridning, att när jag...
Svar
17
· Visningar
4 297
Senast: hier
·
Hästhantering Min häst blir jätterädd om man drar upp handen fort i närheten av huvudet. Som t.ex. idag när jag ledde honom så åkte min mössa ner för...
Svar
15
· Visningar
1 681
Senast: Hailey09
·
Hästhantering Jag tycker att alla NH -tränare som t ex Parelli, Monty Roberts o alla andra vars böcker/info jag läst handlar om nervösa/rädda hästar...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
15 834
Senast: Sammet
·
Hästhantering Är lite nyfiken på hur ni andra göra när ni ska lära unghästen att styra, börjar ni i grimma och går över till bett sedan eller hur gör...
Svar
17
· Visningar
4 402
Senast: lady_mike
·
Träning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni ville berätta hur ni gör för att... 1. Få hästen att länga steget 2. Få hästen att gå i...
Svar
5
· Visningar
1 046
Senast: Verdandi
·
Ridning Jag har ett sto jag rider in, aldrig använt spö till annat än förlängd arm någon enstaka gång. Idag var hon oren i traven, och min...
Svar
14
· Visningar
2 532
C
Ridning Hej, är rätt nervös. Ska rida imorgon, antagligen blir det bara 15-30minuter för att det är provridning för medryttarhäst. Men grejen...
Svar
2
· Visningar
901
Senast: LisaY
·
B
Hästhantering min travhäst springer med huvudet åt vänster, vilcken tm säger man att den hänger på
Svar
1
· Visningar
3 637
Senast: Tagliabue
·
Ridning Frågar därför att jag nu hela hösten/vintern letat medryttare till mitt kallblod, utan framgång... Hästen är kallblodstravare, 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 488
Senast: Doccan
·
Ridning Jag har en Dponny som har varit helt galen ett tag. Det går inte att leda honom utanför stallet längre (och då menar jag inte till och...
2
Svar
38
· Visningar
3 762
Senast: Brooklyn
·
Ridning Jag rider en valack då och då. Det är en dressyrhäst som tävlat upp i msv med bra resultat. Sen blev han halt och det visade sig vara...
Svar
14
· Visningar
2 515
A
Ridning Jag har ridit i ganska många år. Inte tävlat eftersom jag inte har det intresset, men i dressyren är jag på LA-nivå typ och i hoppningen...
Svar
12
· Visningar
2 113
Senast: Tussinussen
·
Hästhantering Hejsan longerade min medis för första gången idag. Ponnyn har ingen riktig longer utrustning utan jag körde på med träns och lina. Måste...
2
Svar
27
· Visningar
5 339
Senast: malou78
·
Träning Mitt sto har blivit riktigt jävlig att rida, hon går inte fram i trav om man trycker lätt men skänkeln, ibland måste man ha världens...
2
Svar
32
· Visningar
4 202
Senast: mackan
·
Hästhantering Jag hade en häst hos mig i somras och höstas, hästen är en valack på tolv år och han skulle sättas igång då ägaren inte ridit honom...
Svar
7
· Visningar
1 275
Senast: sona
·
Ridning Hej! Jag lider av idétorka såhär på vintern. Ridbanan har blivit en isbana och jag rider bara ut än så länge med sällskap vilket blir...
Svar
6
· Visningar
1 358
Senast: Bakam
·
B
Ridning Hej jag skulle gärna vilja bli medryttare på en häst/ponny men har nyligen börjat gallopera om jag skulle bli det skulle jag vara det...
2
Svar
20
· Visningar
2 353
Senast: Miedo
·
Hästhantering hej! jag har ett kallblod som aldrig har varit i ett ridhus. jag ska dit och träna för en western tränare. och jag undrar om det är...
Svar
10
· Visningar
2 244
Senast: Ingridl
·
J
Träning Har en ponny som är under inridning, hon är f. 2008. Hon har hittills blivit riden i alla gångarter, sparsamt riden men hon har sedan...
Svar
0
· Visningar
1 014
Senast: jackie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • kattförsäkring
  • Akvarietråden V