Mogen att bli medryttare?

Sv: Mogen att bli medryttare?

Om du alltid kommer ha med din kompis så skulle jag bara se det som positivt, då har du någon som kan hålla koll på dig och hjälpa dig samtidigt som du lär dig.

Om du ska rida själv så skulle jag vänta tills du är mer van och lärt dig mer.

Själv började jag hyra ridskolehäst en gång i veckan, när jag bara ridit ett par år och inte alls kunde mycket, vågade inte sadla just den hästen själv :angel::D Men jag hyrde tillsammans med min bästa vän som kunde mycket mer och numera är det min favorithäst i världen och jag ångrar inte en dag i stallet med henne. Från början kunde jag inte rida hästen i form i någon gångart, nu i alla. Man måste faktiskt rida och få vara dålig för att kunna bli bra/bättre längre fram. Men under ledning av någon som kan mer :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 855
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 274
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 603
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
941
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp