Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Träning jag har ett STORT problem med min häst han är 6 år han låter mig inte hoppa upp utan jag måste trycka upp han i ett hörn och ha någon...
Svar
9
· Visningar
2 253
Senast: Lager
·
M
Hästhantering Hej! Jag har ett problem med min kära häst.> Just nu rider jag vårt fuxsto, och bara det säger väl en del ... ja hon är SPECIELL...
2
Svar
25
· Visningar
4 056
Senast: Miramax
·
N
Ridning Hej! Vissa säger att det är bra då hästen tuggar på bettet och då de får fradga i munnen, varför är det bra? Hästen "accepterar"...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 308
S
Hästhantering Hej! Jag går på ridskola, Junior grupp dettta är första gången jag går på ridskola. Bara ridit privat förut. Jag är osäker på när...
Svar
1
· Visningar
764
Senast: loote
·
Ridning När var första gången man använde sig av begreppet "klassisk dressyr" och vem myntade det? Någon som vet?
Svar
16
· Visningar
2 645
Senast: Ponnytant
·
Hästhantering Har en ponny på 5 år som blivit jobbig att leda nu den sista tiden. Jag tror att det kan bero på att det snart är tävlingssäsong och då...
Svar
19
· Visningar
3 312
Senast: MiaMaria
·
Ridning Hej! Min kompis o ja rider ofta tillsammans och hennes häst har inga skor, så på vintern gör det ont i hans hovar när man rider, vad...
2
Svar
38
· Visningar
4 420
Senast: Bewildered
·
Hästhantering Hej! Jag undrar när ni anser det vara skadligt för en häst att flytta, jag menar antal gånger? Jag har nyligen flyttat min häst för...
Svar
14
· Visningar
3 076
Hästhantering Hur lång tid har det tagit innan hästen har känt sig hemma och har kunnat slappna av?
2
Svar
25
· Visningar
3 197
Senast: cirkus
·
Träning :bump:Hej! Jag skulle behöva lite hjälp... Min häst har blivit superpigg det senaste året! Jag trodde först att det berode på att vi gav...
Svar
4
· Visningar
1 315
Senast: janna
·
Ridning Vet inte om denna tråd ligger rätt, men då kan väl någon vänlig själv flytta den? Min fråga lyder som rubriken säger. Min mamma har...
Svar
6
· Visningar
1 917
Hästhantering Har en 4½år gammal kille som är väldigt misstänksam mot nya människor. Han är min egen uppfödning, som liten vara han alltid nyfiken på...
Svar
5
· Visningar
1 786
Senast: akleja
·
M
Hästhantering Hej.Jag har för ca 2 månader sedan fått hem 2 stycken shettis hingstar födda -10. Dom var väldigt o hanterade och den ena av dom är...
Svar
2
· Visningar
1 085
·
F
Hästhantering Jag har två ston, en 6-åring och en 4-åring som jag haft tillsammans med en b-ponnyvalack i ett stall med tre boxar. De två stona har...
Svar
6
· Visningar
1 337
Senast: Magnum
·
Ridning Jag har ett fullblod som haft ryggproblem, har kissing spines men de är bra nu. Blir ju aldrig läkt men han har inte ont mer. När man...
Svar
3
· Visningar
1 155
·
Träning Om man har svårt för att fatta galopp med en viss häst, har ni några tips då på vad man kan göra för att det ska gå enklare? Vad som...
Svar
5
· Visningar
1 133
Senast: Buck
·
Ridning Jag har bestämt mig för att köpa en häst under våren (tidigast april pga bygge). Jag är helt inriktad på en haflingervalack då mina...
Svar
6
· Visningar
3 479
Senast: CBoggie
·
Ridning Nu är det dax att sätta igång min valack -00 Han själv har vart skadad från aug-11 till nov.. Sen han jag skritta igång honom lite...
Svar
0
· Visningar
839
Senast: Ida_79
·
F
Hästhantering Hej! Överallt ser jag svårlastade hästar som går in med hjälp av lina eller går att "jojo-lasta", det vill säga, gå in några steg, backa...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
12 268
Senast: palle
·
N
Ridning Jag behöver lite råd av er bukefalister med min häst. Han är, som rubriken säger, "extremt" stressad i ridhus. Ena dagen kan det gå...
Svar
9
· Visningar
2 708
Senast: straumur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka