Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Jag fick en intressant fråga här om dagen, som jag insåg var mer komplicerad än vad jag först tänkte på... så nu undrar jag lite över...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 127
C
Ridning Hej! Jag rider regelbundet i en ridskola 1 gång per vecka. Jag har ridit i lite mer än 1 år och sköter även en häst sen ett par månader...
2
Svar
20
· Visningar
3 819
Senast: Hepzheba
·
Träning Jag vet inte vad jag ska göra med mitt halvblod på 7 år. Han är så himla pigg nu så det går knappt att rida honom. Innan så har det vart...
Svar
12
· Visningar
1 676
Senast: Buck
·
Träning Jag roar mig som så många andra med att läsa hästannonser och drömma mig bort. Då och då stöter jag på annonser om hästar av...
2
Svar
24
· Visningar
4 167
Senast: sthu
·
Träning Hej på er! Jag är bara nyfiken på att höra vad ni tycker om min ridning. Jag har läst flera trådar om hur ofta folk rider och det...
Svar
10
· Visningar
2 160
Senast: tess91a
·
A
Träning Hej! Jag har nu ridit en 8 år gammal häst 4 gånger under loppet av en månad... Han är fortfarande i processen av att bli utbildad så...
Svar
4
· Visningar
1 266
Senast: Azendi
·
Ridning På senare tid har jag upptäckt ett problem (bland alla andra saker som behövs rättas till :angel: ) i min ridning, att när jag...
Svar
17
· Visningar
4 245
Senast: hier
·
Hästhantering Min häst blir jätterädd om man drar upp handen fort i närheten av huvudet. Som t.ex. idag när jag ledde honom så åkte min mössa ner för...
Svar
15
· Visningar
1 668
Senast: Hailey09
·
Hästhantering Jag tycker att alla NH -tränare som t ex Parelli, Monty Roberts o alla andra vars böcker/info jag läst handlar om nervösa/rädda hästar...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
15 779
Senast: Sammet
·
Hästhantering Är lite nyfiken på hur ni andra göra när ni ska lära unghästen att styra, börjar ni i grimma och går över till bett sedan eller hur gör...
Svar
17
· Visningar
4 366
Senast: lady_mike
·
Träning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni ville berätta hur ni gör för att... 1. Få hästen att länga steget 2. Få hästen att gå i...
Svar
5
· Visningar
1 045
Senast: Verdandi
·
Ridning Jag har ett sto jag rider in, aldrig använt spö till annat än förlängd arm någon enstaka gång. Idag var hon oren i traven, och min...
Svar
14
· Visningar
2 501
C
Ridning Hej, är rätt nervös. Ska rida imorgon, antagligen blir det bara 15-30minuter för att det är provridning för medryttarhäst. Men grejen...
Svar
2
· Visningar
900
Senast: LisaY
·
B
Hästhantering min travhäst springer med huvudet åt vänster, vilcken tm säger man att den hänger på
Svar
1
· Visningar
3 614
Senast: Tagliabue
·
Ridning Frågar därför att jag nu hela hösten/vintern letat medryttare till mitt kallblod, utan framgång... Hästen är kallblodstravare, 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 487
Senast: Doccan
·
Ridning Jag har en Dponny som har varit helt galen ett tag. Det går inte att leda honom utanför stallet längre (och då menar jag inte till och...
2
Svar
38
· Visningar
3 757
Senast: Brooklyn
·
Ridning Jag rider en valack då och då. Det är en dressyrhäst som tävlat upp i msv med bra resultat. Sen blev han halt och det visade sig vara...
Svar
14
· Visningar
2 500
A
Ridning Jag har ridit i ganska många år. Inte tävlat eftersom jag inte har det intresset, men i dressyren är jag på LA-nivå typ och i hoppningen...
Svar
12
· Visningar
2 110
Senast: Tussinussen
·
Hästhantering Hejsan longerade min medis för första gången idag. Ponnyn har ingen riktig longer utrustning utan jag körde på med träns och lina. Måste...
2
Svar
27
· Visningar
5 305
Senast: malou78
·
Träning Mitt sto har blivit riktigt jävlig att rida, hon går inte fram i trav om man trycker lätt men skänkeln, ibland måste man ha världens...
2
Svar
32
· Visningar
4 188
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp