Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ägaren har bestämt att han inte ska ha skor, och han har ju inte ont hela tiden, bara om marken är hård, men eftersom vi inte har tillgång till ett ridhus så finns de lixom knappt nånstans där det är mjukt..
*dl kl*
Jag undrar fortfarande, är det verkligen ett problem för hästens ägare att hästen inte går att rida vintertid?
Allt jag hittills sett är TS kommentarer om hästen, TS varken äger eller rider hästen.
Ägaren har bestämt att han inte ska ha skor, och han har ju inte ont hela tiden, bara om marken är hård, men eftersom vi inte har tillgång till ett ridhus så finns de lixom knappt nånstans där det är mjukt..
Jag undrar det samma... Jag rider på hästar som är barfota och nej man kan inte rida på frusen grusväg, men det kan ju även hästar med skor reagera på och "tassa" fram. Däremot rider jag utan problem på gräsvägar och i skogen, i och med att stallägare tillika hästägaren vill ha sina hästar barfota så har de sett till att de har gott om gräsvägar och skogstigar runt om stallet på sin egen mark, ibland kan man behöva tassa rakt över en grusväg för att komma till nästa skog men det handlar ju bara om ett par steg. Att vi dessutom har ridhus på gården gör ju saken ännu enklare.
Till TS, titta på barefot boots, jag vet flera som använder dem och tycker att de fungerar mycket bra!
Tycker det är märkligt att läsa om barfotahästar som reagerar på frusen väg. Jag har alltid haft mina hästar barfota och väljer därför gräskanterna i stället för det vassa gruset på grusvägarna för kommer han ut där så ömmar han. Men har aldrig i mitt liv märkt skillnad på om grusvägen är frusen eller inte. Stenarna är ju fortfarande lika vassa sommartid som vintertid? Hårdheten i vägen kan ju inte spela någon roll för då lär det ju knappast hjälpa med en järnsko. Och stenarna är ju alltid lika hårda
kl
Rida gör jag bara i ridhuset just nu, alternativt skrittar på asfalt. Skittråkigt men det finns inga andra alternativ ens för de skodda hästarna, sånt är livet på vintern. Tyvärr.