Sv: Korkade misstag vi alla gjort
Åh jag dööööör....!
Nu får jag inte läsa mer ikväll, ska spara resten av tråden till en dag jag behöver muntras upp...!
Underbar tråd, verkligen! Har nog några historier jag med...
*13 år gammal: Jag är ridskoletjej utan egen häst, och spanar när en tjej i min ålder lastar av sin ponny för att rida i ridhuset på ridklubben. Plötsligt sliter sig ponnyn, tjejen ramlar på en isfläck och spräcker armbågen (!). Jag fångar upp ponnyn varpå mamman frågar om inte jag vill rida ponnyn medan de åker till akuten (de tyckte det var synd att ponny gick miste om ett träningstillfälle...) Mamman sadlar och tränsar hästen, lämnar ponnyn till mig och kör iväg med sin unge. Jag går glatt ( ) in i ridhuset.
Där inne finns redan flera ekipage, bl a två av ridlärarna med sina suuuuperfina dressyrhästar. Jag vill självklart imponera och sätter mig upp, rak i ryggen och rider iväg. Försöker ställa noga i varje hörn så att ridlärarna ska se hur duktig jag är! Men ponnyskrället bara snurrar runt? Jag går in på en volt. Så fort jag försöker ställa går ponnyn åt fel håll, varpå jag nästan kolliderar med en av dressyrhästarna. Jag travar längs med långsidan, ställer i hörnet- och ponnyn vänder tvärt in i väggen och håller på att gå omkull.
Då red en av ridlärarna fram till mig och sa: "Du vet att tyglarna är korsade va?"
Åh jag dööööör....!
Nu får jag inte läsa mer ikväll, ska spara resten av tråden till en dag jag behöver muntras upp...!