trotsig unghäst

Sv: trotsig unghäst

Så höll min på ett tag när vi skulle gå från hagen, gärna när det blåste och var lite mörkt. Jag satte ner foten och visade att det var helt oacceptabelt beteende, berömde henne så fort hon reagerade rätt och det händer bara mer och mer sällan. Hon beter sig även så här i hagen, fast nu händer det även där mer sällan. Att stimulera henne hjälper, hennes överskottsenergi tas oftast ut på liknande sätt. Dock är ingen rädd för att hantera henne, hon är i 99% utav fallen riktigt snäll. Men visst testar hon! Hon är lite äldre än dig, tre år i vår och det kan ju göra skillnad.

Ditt sätt är absolut det enklaste och lättaste sättet. Din dam skall förstå det ,)


Och så kom just en sådan kommentar som alltid gör mig helt matt. Hästen förstår ju uppenbarligen inte - vadå "din dam SKA förstår det"? Alla tecken tyder ju på att den inte fattar. :confused:

Människan beslutar sig för en metod och hästen ska f***mej anpassa sig...


TS: du har redan fått svar av Görel, Axel, CK och andra. Den är en unghäst, håll inte på med den för mycket.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 603
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 023
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 626
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 458
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp