Träna på vad tränaren säger

Sv: Träna på vad tränaren säger

Har inte läst övriga svar men jag har alltid haft med mig anteckningsblock och penna och skrivit ned allt jag kunnat komma ihåg direkt för att sedan läsa det varje dag och träna så ofta som lämpligt tills nästa träningstillfälle.
 
Sv: Träna på vad tränaren säger

Sant. Jag tycker bara man ser så mycket "bråk", missnöjda eller onödigt hårda ryttare. Därför blir jag nog rätt mesigt inställd sas. Det har säkert smittat av sig!

Men vad har sånt med dig att göra? Du vet ju att du inte väljer att rida på det viset så mesa inte onödigt med din häst för han vet ju inte att du är den bästa av alla Mattar i hela världen!;)
Hur du än väljer att uttrycka det så hade du inte varit där du är idag om du inte tagit dig o hästen 1 steg vidare hela tiden. Visst kan du nöja dig med en häst som går i grundform resten av livet för din egen osäkerhets o bekvämlighets skull men varför??? Du är en duktig ryttarinna med god känsla för hästar så jag blir nästan lite förbannad när du argumenterar emot utveckling!:mad: Nästan iaf...;):D

Jag tycker inte att allt måste ske under tränares överinseende när man är såpass duktig som du. Ta en kurs i självförtroende ( kom hit 1 vecka o rid Grå!:D) och rid sen för kung o fosterland så ska du se att ingenting är omöjligt preciiiiiiis som Gunde säger!:banana:
 
Sv: Träna på vad tränaren säger

Jag fick just en hemsk upptäckt!


Är det bara jag som inte direkt tränar på vad min tränare säger och vad vi gör på träningarna? :confused: Hur gör ni? Jag känner mig som en dålig människa :o

Det är verkligen inte bara du som inte tränar det ni gör på träningarna. Personligen tycker jag att manska träna på det som man gjort på träningen. Dels för att komma framåt och vidare dels för att det måste vara tråkigt för tränaren att inte se utveckling från ena träningen till den andra. Åter igen är det kanske samma saker som inte fungerar och som tränare skulle då jag tappa engagemanget.
 
Sv: Träna på vad tränaren säger

Det är verkligen inte bara du som inte tränar det ni gör på träningarna. Personligen tycker jag att manska träna på det som man gjort på träningen. Dels för att komma framåt och vidare dels för att det måste vara tråkigt för tränaren att inte se utveckling från ena träningen till den andra. Åter igen är det kanske samma saker som inte fungerar och som tränare skulle då jag tappa engagemanget.

Har du öht läst mina inlägg?

Mina tränare är mycket nöjda med utvecklingen varje gång jag träffar dem så jag förstår inte riktigt vad du vill med ditt inlägg?

Man kan uppenbarligen utvecklas åt rätt håll även om man inte regelrätt gör om tränarens övningar. Än så länge (jag är långt i från någon superryttare och gör inget avancerat alls) så räcker uppenbarligen de tankar och den känsla mina tränare förmedlar på träningarna för att jag och lilla hästen ska ta oss vidare, även om vi bara rider i skogen hemma. Osannolikt va :D
 
Sv: Träna på vad tränaren säger

Hahaha, Gunde :D

Du är för gullig du Nova! Jag är ju inte emot utveckling som sådan, jag gillar bara att ha uppsikt :D För tillfället är det främst att sitta rakt på hästen som är det stora problemet, det är faktiskt apsvårt att lista ut på egen hand. Jag ska hitta en sitsfacist i Skåne när hästen väl kommer hit :D
 
Sv: Träna på vad tränaren säger

;):D

Eller också så släpper du yttertygeln, håller armen rakt upp, sen rakt ut o sen släpper du den rakt ned så sitter du strax rakt! Tips från sitstränaren numero uno, Maggi von Wachenfeldt!
 
Sv: Träna på vad tränaren säger

Du mesig? Knappast! Tycker du har ett härligt avslappnat sätt till ridningen och hästarna. Och du har en nyfikenhet som gör att du vågat göra saker som många andra inte vågat vilket måste gjort dig mer allround än vad många andra ryttare är. Måste vara därför som du har en sån trevlig attityd till allt både på marken som hästryggen...
 
Sv: Träna på vad tränaren säger

Spelar det någon roll åt vilket håll man är sned och vilket varv man rider i? Dvs är det ytterarmen i båda varven :p ?
 
Sv: Träna på vad tränaren säger

Har du öht läst mina inlägg?

Mina tränare är mycket nöjda med utvecklingen varje gång jag träffar dem så jag förstår inte riktigt vad du vill med ditt inlägg?

Man kan uppenbarligen utvecklas åt rätt håll även om man inte regelrätt gör om tränarens övningar. Än så länge (jag är långt i från någon superryttare och gör inget avancerat alls) så räcker uppenbarligen de tankar och den känsla mina tränare förmedlar på träningarna för att jag och lilla hästen ska ta oss vidare, även om vi bara rider i skogen hemma. Osannolikt va :D

Om din tränare är så fantastiskt nöjd med din utveckling borde det väl det vara svar nog på din egen fråga. Är däremot övertygad att man önskar kan man alltid utvecklas mer.
 
Sv: Träna på vad tränaren säger

Jag undrade iofs om jag var ensam om tänket och det svarade du ju på :)

Klart jag vill utvecklas mer! Men jag trivs väldigt bra med takten på utvecklingen, både jag och häst hinner med. Spec mentalt, vi tycker det är KUL att träna :D
 
Sv: Träna på vad tränaren säger

Och jag är nog tvärt om mot dej :o Jag älskar att sitta hemma och trimma, göra fel, göra rätt, ändra mej och lära av mina misstag mellan träningarna. När jag är ensam känner jag mej mer avspänd och vågar prova på massor av saker och får göra fel
(får jag ju för tränaren också förstås! men jag råkar vara 'rätt pedantisk' så jag vill helst göra allt rätt när jag väl tränar, vilket man säger åt mej att jag faktiskt inte måste :cool: 'man är på träning för att träna och få göra misstag' )

Vi har utvecklats mycket sen jag började träna för just denna, och antagligen för att jag fått rätt verktyg -ffa- men även fått rätt mentala verktyg att ta mej framåt. Jag vågar testa alla möjliga saker för att denne tror på mej och bara det ger både självförtroende och självkänsla. Jag tränar alltså på mycket mer (och på svårare saker) än det vi pysslar med på träningarna.
Och då rider jag mest i skogen och sällan på ridbana/ridhus.
 

Liknande trådar

Hästhantering Min häst tycker inte om när det finns träd på ena långsidan utanför ridbanan, skyggar för dom och vill inte gå ända ut på spåret ginar...
Svar
2
· Visningar
754
Senast: Buzzter
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
521
Senast: MiniLi
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 920
Senast: Sesca
·
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
270
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp