Provred en ridtravare idag...

Sv: Provred en ridtravare idag...

Jag har inte emot sagt emot detta, bara konstaterat att många travare inte galopperar under ryttare i synnerhet på ridbanan utan måste lära sig det.

Det tog min kompis 1 år innan hästen "fatta galoppen". Sen fick hon försäkra den som ridhäst.
 
Sv: Provred en ridtravare idag...

Men den galoppen är utan ryttare och på en travbana, det är att galoppera på ridbana med ryttare som är knepigt. När det kommer en skarp sväng inom 30-40 meter.
 
Sv: Provred en ridtravare idag...

So True, men där spricker terroi att trav häster kan inte gallopera som alla andra häster.
Att få dom att galloper under sadeln kan vara en liten konst.
 
Sv: Provred en ridtravare idag...

Fast den teorin är det nog ingen som har vad jag vet, inte här i varje fall.
 
Sv: Provred en ridtravare idag...

Det ta nästan ett år för dom att bli häst när dom har kommit från bannan.
Minn kom upp från Tyskland och har ingen freeze mark, folk har tröt han var en sån racing quarter andra en smakra halvblod:
Jag bara säjer he´s a brown horse, and a pretty good one :D
Förlåte, har aldrig hängt upp mig på ras typ, bara att det är en god häst:laugh:
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 109
Senast: Juli0a
·
Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 605
Ridning Behöver bara skriva av mig lite. För några månader sen köpte vi ett litet C-ponny sto på 10 år. Hon kom nyligen från Irland. Hon har...
Svar
10
· Visningar
1 403
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 759
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp