Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
avdankad tjock hemmafru på ett svart får
KL
Jag har sytt en ridkjol i dubbla lager, ett slitstarkt yttertyg av typen bävernylon och sedan fodrat den med fleece! Det blev jättebra och varmt! Den är helt rundskuren, vilkket jag tycker är skönt. Min räcker bara strax nedanför knät, men det räcker gott när man rider eller rör sig i stallet och den blir inte så skitig heller. Jag har en i ylle också men den är delad både fram och bak och lagd omlott ca 10 cm och fotsid, men den används bara till festliga tillfällen. Fördelen med Fleece och ylle är att man slipper sick sacka och fålla alla kanter
Pesonligen tycker jag det är svårt att sy byxkjolar, det är inte lätt att få till passformen.
Min har en vanlig linning och är knäppt med en rejäl hake, en sådan som man ofta har i finbyxor om du vet vad jag menar då. Är tyget jättetungt skulle jag klippa utställda våder och bara lägga ett par veck på varje stycke uppe vid midjan, så man kan ha lite under den och få lite mer vidd.
Den dubbla kjolen ha jag satt en kort (ca 25 cm) lång delbar dragkedja uppochner mitt fram, för att kunna dra upp när man sitter i sadeln.