För det regnar knappt därinne och blåser inte heller. Men om du bara ska rida ute vill du nog ha mer på dig.
Jag travar och galopperar mest så behöver inte det. Min jacka täcker ju dessutom en del av låren..

Men varför skulle jag vilja ha en täckande kjol i ett ridhus?
För mig räcker inte låren, jag vill täcka knäna. Därför tycker jag inte att Uhip och liknande passar mig.

Känns som för mkt fladder för mina hästar. Varför inte bara köpa ett par vinterridbyxor? Jag har från något märke Za nått som är teddyfodrade som är väldigt varma.

Annars ligger det ju massa kjolar från uhip på begagnatmarknaden.
Minns en liten spydig kommentar när mitt sprak reagerade på ett ländtäcke som lossnade på ena sidan och fladdrade runt😂. Samma sprak klarar både fladdrande kjol och kappa (nuförtiden), med träning och morötter 😁. Även de yngre tjejerna klarar fladder, de reagerar månne första turerna men sen är det lugnt.

Minns en liten spydig kommentar när mitt sprak reagerade på ett ländtäcke som lossnade på ena sidan och fladdrade runt😂. Samma sprak klarar både fladdrande kjol och kappa (nuförtiden), med träning och morötter 😁. Även de yngre tjejerna klarar fladder, de reagerar månne första turerna men sen är det lugnt.

Från vem? Jag har aldrig kommenterat så på ditt ländtäcke iallafall.

Det får gärna fladdra när jag rider men det går inte att sitta upp bara.

Irländaren är värst givetvis och just i det momentet får inget på kroppen vidröras.
Det var ju inte så att jag fick en såpass dyr häst gratis för att hästen var problemfri. Men han är problemfri om man tänker steget före och inte utsätter honom för saker för att det ska han tåla. För det gör han inte.

Nya sadelgjordar tål han inte heller, eller ny resår. Då blir han oridbar. Oridbar ja det har tränare och beridare på klinik uttalat sig om. Men dom söker inga sådana orsaker givetvis, det är helt orimligt att förvänta sig. Så då kom han till mig och är helt ridbar 😊

Den andra får man förvänta sig en galopptur i en stigbygel, sen är det lugnt men medryttaren var inte så road så hon slutade ha fladdrande kappor.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
901
Senast: Fiorano
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 092
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Jag har för mig att det är flera här som har ulltäcken till sina hundar och vill höra mig för hur ni tycker dom är. Jag funderar på att...
Svar
10
· Visningar
1 802
Senast: Pilot
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 472
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar