Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Leading a weanling while riding for leading skills and attitude naturally. www.youtube.com/watch?v=wuXRrPHZCIk&reature=related
Svar
17
· Visningar
1 793
Senast: lil-sis
·
Ridning Hej!:D Jag undrar hur svårighetsgraderna i dressyr är? Är A, B eller C svårast? Sen finns det också t.e.x. B:1 och B:2. Är det rätt...
Svar
1
· Visningar
3 124
Senast: Julienne
·
Ridning Hej!:D Jag undrar hur många grenar det finns inom ridning? Vad heter dom?:confused:
Svar
0
· Visningar
690
Senast: HorseGirl
·
Ridning Min häst har varit lätt halt i V bak, ca en vecka. misstänkte att hon hade halkat till och sträckt sig. Har nu varit "halt fri" i tre...
Svar
3
· Visningar
823
Hästhantering Hallå. Då ni verkar ha koll på det mesta kanske ni kan ge förslag på hur jag ska göra. Har bestämt mig för att köpa 2 gotlandsruss som...
Svar
5
· Visningar
1 003
Ridning När ryttaren själv är konvalicent? Jag drog på mig en ordentligt ryggskott i förrgår & kan knappt röra mig, går hos kiropraktiker inkl...
2
Svar
29
· Visningar
3 064
Senast: Spirit
·
N
Ridning Jag har ingen aning om denna ligger rätt eller om det finns en liknande tråd. Hänvisa mig gärna eller så får mod flytta tråden...
Svar
3
· Visningar
1 132
Senast: Nixehen
·
Träning Hejsvejs! Nu är det så att jag har ett D-ponny sto dom precis blivit 18. Zelda är utbildad FEI dressyr och LB i hoppning. Jag har ridit...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 704
Senast: Piraja
·
Ridning Hej! jag rider på ett ställe där det finns en väldigt snäll ponny som jag vill bli säkrare på att rida. Han är ett gammalt gotlandsruss...
Svar
2
· Visningar
1 054
Senast: loote
·
Hästhantering Har en 19årig herre som jag aldrig haft problem med o ta in från hagen på dagen förut, men nu igår och idag går han ifrån direkt han ser...
Svar
14
· Visningar
4 023
Senast: Tjockisina
·
Ridning Tillbaka med mina dumma frågor;) I mars ska jag vara med på en clinic med min unghäst född -09, clinicen är ca 1.2 mil ifrån där jag...
Svar
19
· Visningar
2 343
Senast: Aston
·
Träning Har någon en skiss på Strömsholmsmetoden/gymnastikhoppning att skicka mig eller kan jag hitta den på webben? Tack på förhand
Svar
0
· Visningar
745
Senast: leader
·
Hästhantering Det finns en häst på min ridskola som vägrar att tränsas. Han höjer upp huvudet så högt han kan och gör allt för att inte bli tränsad...
2
Svar
25
· Visningar
4 042
Senast: HannaZ
·
Träning Är bekymrad över mitt sto, f -07 (dr.stam). Köpte henne i slutet på september 2011 och har alltså inte haft henne så länge. Märkte...
Svar
6
· Visningar
1 630
Senast: akleja
·
J
Ridning Hejhej! Jag ska bli medryttare på en häst och vill ha lite tips på olika övningar man kan göra i ridhuset och så :) alla här verkar så...
Svar
3
· Visningar
944
Senast: Seabaz
·
Ridning Hejsan! Jag har ett blivande hoppsto, hon är sent tagen och har först nu börjat bli hoppad mer seriöst (8 år!) Innan dess har hon gått...
Svar
5
· Visningar
1 263
Senast: axel
·
G
Träning Hej! Har satt igång med ridning efter ganska långt uppehåll, och har kört privatlektioner ganska intensivt nu ett halvår ungefär. Känns...
Svar
11
· Visningar
1 842
Senast: guld
·
Hästhantering Hej! behöver tips och råd om unghästfasoner! Min valack född 08 som jag köpte för en månad sen var endast sutten på 3 grr när jag tog...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
11 391
Senast: Bluefish
·
Ridning Jo låt höra vettiga resonemang här nu:banana: Ska plocka fram tidigare inlägg så ni inte kan slingra er från tidigare uttalanden:D
11 12 13
Svar
242
· Visningar
24 448
Senast: Rider
·
L
Ridning Hej! Jag har ett stort problem när det kommer till hoppningen, nämligen att jag blir osäker på högre höjder - desto piggare häst, desto...
Svar
4
· Visningar
946
Senast: louisewendt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka