Sv: Min ponny skenar och vägrar att acceptera arbete!
Har du haft mjuka och stilla händer nu i två år så fine - då sitter ju inte problemet där.
Det är givetvis relevant hur du rider om du har ett ridbarhetsproblem.
Och inputen handlar ju inte om filmen, det handlar om din ridning.
Att vara självkritisk är att se sina brister och förstå att man kanske är orsaken till ett problem. Hittils har du ju bara skyllt över allt på hästen.
Det är det inte, jag har sett det hända flera gånger.Tycker att det låter otrovärdigt de du skriver om att den bråkar nu för att jag störde den förr..
Du sågar hästen i munnen i halten på filmen, vilket du senare i tråden försvarar med att hästen biter sig fast (och jag påpekar att du gör fel genom att såga). Du skriver även till någon att denne kan ju få visa hur man ska få stabila händer. Därför frågar jag om du fortfarande har ostabila händer, eller om du har fått bukt med problemet.Jag har absolut inte ostabila händer nu och har aldrig påstått det. Det du skriver här: ''Nu vet jag inte hur du gör med handen nu men att "röra på handen för att hästen biter sig fast" innebär inte att man ska såga eller dra. Det ska inte synas att man gör det, det ska bara kännas. ''
För det första så sågar jag inte och jag drar inte heller. Vad du fått det ifrån har jag ingen aning om. Du utgår fortfarande från filmen och det jag inte kan förstå är vad du vill få fram genom att påstå att jag sågar? Tycker inte det var en input att ligga och gräva i min ridning för 2 år sedan.
Har du haft mjuka och stilla händer nu i två år så fine - då sitter ju inte problemet där.
Det är givetvis relevant hur du rider om du har ett ridbarhetsproblem.
Och inputen handlar ju inte om filmen, det handlar om din ridning.
Nej men du missar poängen. Du sågar hästen i munnen eftersom den "biter sig fast i munnen". Min poäng är att man släpper loss hästen i munnen genom mjuka händer där rörelsen inte blir synlig utan bara kännbar för hästen.Det är okej att såga så länge det inte syns bara det känns? Spelar det då någon om det syns eller inte? Det är fortfarande lika oacceptabelt och det däremot kan jag inte köpa!
Jag är självkritisk och tar åt mig av det jag tycker låter vettigt och det tycker jag inte att det här gör, tack ändå!
Att vara självkritisk är att se sina brister och förstå att man kanske är orsaken till ett problem. Hittils har du ju bara skyllt över allt på hästen.