Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Elanor! Ser att du verkar vara western ryttare! När, var och hur länge jobbade du i USA? Funderar själv och det är kul att höra om andras erfarenheterEn av hästarna jag hade hand om när jag jobbade i USA gick alltid tätt bakom mig med mulen i min nacke när jag mockade hans box (hingst). Tränaren sa att jag skulle vara på min vakt för att han kunde bitas, men jag tyckte verkligen inte att det kändes så. Han var en hingst utan flock (och utan umgänge med andra hästar.....) så jag tror att han sökte närhet på det sättet. Han la aldrig ens örat bakåt så jag tror verkligen inte att han försökte dominera mig.
Saknar den hästen Ville rädda honom hem till sverige
Det är mina tankar och erfarenheter.
Tycker du att det är otäckt?men om hästen lägger huvudet på axeln, flyttar det sen ner längs ryggen och liksom "fångar" en och drar in en mot bringan/bogen då?
Tycker du att det är otäckt?
Det är det som jag menar att stoet behandlar en som sitt föl- tar in en till bringan, men varsamt. Är de knuffliga får man säga till att köra den lite mjukare metoden.
Hästar måste bara lära sig att vi inte kan behandlas som andra hästar o inte tål sparkar.
Det lär de sig via spontana små utrop (aj!) o man behöver inte ta till våld eller hot. Hästar varnar nästan alltid- eller pip, ett öra eller en antydan till lyft fot.
Det där är ett jättevanligt beteende, Madam, min sista häst, lyfte benet uppåt-utåt när hon ville ha juvret kliat och satte jag mig på huk så ställde hon benet på mitt lår som stöd. Satt jag på något lågt så ställde hon sig mitt över mig med benen brett isär så jag skulle se ordentligt.Hier skrev:Han kunde även trycka upp bakdelen mot mig. Jag blev skitskraj i början och trodde att han skulle sparka
Då visade det sig att han ville bli kliad på insidan av låret..