Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Kan man lära hästen det utan att "skrämma" den för allt och alla (i princip de få den känner)? Antingen att man lär den skilja på person...
Svar
11
· Visningar
1 382
Senast: Queen
·
Träning Hej! När jag rider blir det ofta att mina armar åker frammåt och det blir väldigt tungt i handen. Hästen får alltså lång hals, och när...
Svar
6
· Visningar
2 033
Senast: Ponnytant
·
Ridning Min häst är fenomenal att trampa på sig själv, både ballarna och skorna.. I övrigt när jag kollar har han nästan 2-3 dm övertramp i både...
Svar
6
· Visningar
1 634
Senast: Hetla
·
Hästhantering Jag har problem med mig fullblodsvalack på 5 år. Jag har ägt honom i 2 månader. För 1 månad sedan började han bocka i...
Svar
4
· Visningar
1 660
Senast: malumbub
·
Ridning Har fått ett litet problem sista månaderna. Har en liten tjej (6 år) som rider en av mina ponnier. Tjejen är jätteduktig för sin ålder...
Svar
18
· Visningar
3 601
Senast: -Remont-
·
Träning När jag ska rida dressyr har jag ofta för korta läder, för jag tycker det är obehagligt med "för långa" läder. och när jag har det...
Svar
3
· Visningar
1 108
Senast: ffengvall
·
Hästhantering Hej! Jag är lite ny här och vet inte riktigt om jag postade i rätt tråd, Men jag har precis fått en egen ponny, och jag är super...
Svar
3
· Visningar
1 185
Träning Jag red mycket som ung, är nu 36 år gammal och sugen på att börja igen :) Jag har fallit pladask för just Islänningar och vill lära mig...
Svar
9
· Visningar
819
Senast: zannahgirl
·
Hästhantering Jag har ett litet omvänt problem med min unghäst. Han är helt orädd och för "cool" i alla situationer, eller vad man kan säga. Hade...
2
Svar
21
· Visningar
2 631
Senast: axel
·
Hästhantering HejHej :) Jag har en kallblodstravare som inte har så jätte mycket respekt för mig och som inte vill "umgås" med mig. När jag...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 444
Senast: Pathmaker
·
Träning Vet inte om tråden ligger rätt, flytta den gärna annars(: Det är såhär att min lilla syster(12 år) har kärat ner sig i ett treårigt...
2
Svar
28
· Visningar
3 867
Senast: Bejbie
·
C
Ridning När det blir dags för inridning/utbildning av unghästen och man vill rida den enligt Akademisk Ridkonst.. Hur börjar man helt enkelt...
Svar
2
· Visningar
1 286
Senast: Immer
·
Träning Överdriven och lite ironisk överskrift men lite hur jag ska få vår ponny att komma framåt neråt och söka stöd på bettet..Han är ganska...
2
Svar
26
· Visningar
3 304
Senast: skuggi
·
Hästhantering jag har ett problem som är som så att jag har svårt att longera min häst, han blir lätt "testig" när man står på backen och stannar och...
Svar
3
· Visningar
1 033
Träning Min fråga/fundering är som rubriken... Började fundera över detta när jag, på annat forum, bad om tips på bett till min känsliga men...
Svar
11
· Visningar
2 029
Senast: ohpus1
·
Träning Har ett 10 årigt arab sto, som har vilat i ca 1 år snart, pga att jag fått barn. Har i några dagar varit ute å gått med henne och i går...
Svar
4
· Visningar
1 530
Senast: Vickan_85
·
Träning Satt och funderade häromdagen på min träning av min 4åriga arabvalack. Och blev då nyfiken på hur ni andra med 4åringar tränar dom? Hur...
Svar
0
· Visningar
756
Senast: Eliteanka
·
Hästhantering jag bor i en stor stad utomlands och de enda stall som finns här är ett stall helt utan hagar. hästarna står uppstallade 24 timmar om...
2
Svar
39
· Visningar
4 291
Senast: corzette
·
Ridning Så fort jag sitter upp på en häst så får jag känslan av att hästen känns halt om jag sitter ner när vänster framben tar mark. Alltså...
Svar
6
· Visningar
1 406
Senast: Fullblod89
·
Ridning Varför är alla AR-kurser så ofantligt dyra? Hur kommer det sig att ryttarna är beredda för att betala så mycket pengar för en för många...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
14 092
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp