Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag är medryttare på en häst och hon är hur gullig och trevlig som helst lite pigg ibland men inte så att hon skulle få för sig att rusa...
Svar
5
· Visningar
1 076
Senast: Zilla3
·
Ridning För ett tag sedan upptäckte jag något knepigt, jag kan verkligen inte sitta ned i traven längre! I alla fall inte i hoppsadeln, släpper...
Svar
7
· Visningar
1 139
Senast: Lager
·
Hästhantering Men ack så stark!!! För en tid sedan hämtade vi hem en liten shettis, en 9-årig hingst. Tanken var / är att han skulle passa bra...
Svar
7
· Visningar
1 344
Ridning Min ponnyhäst är i full tävlingskondis nu. Men så föll jag av i helgen o bröt foten, ingen ridning på sex veckor. Skorna har åkt av...
2
Svar
20
· Visningar
1 794
·
Träning Vad ska jag göra för att sluta flaxa med benen när jag rider lätt? Ytterbenet far och flyger lite som det vill... :( Har hört att man...
Svar
16
· Visningar
2 160
Senast: ohpus1
·
S
Träning Hej! jag kommer i övermorgon få hem en ny häst som är extremt fet, svankig och omusklad. Hon är ett så kallat projekt. Hon har aldrig...
Svar
6
· Visningar
1 067
A
Ridning Sålde min häst till Italien för något år sedan och vill verkligen hitta resultat från vad den gjort. Kan någon hjälpa mig? :confused...
Svar
0
· Visningar
726
Senast: Antikrosa
·
Ridning Jag vet att många har vissa fördommar om araber, som till viss del är sanna särskilt när det gäller hoppning:laugh: Själv rider jag ett...
Svar
11
· Visningar
2 148
Senast: LisaY
·
Hästhantering Mannen är magisk, man kan inte säga annat. Dagens ståpäls :love: Vilken underbar kontakt han har med sina hästar, vilket underbart...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
7 799
Senast: Rolle
·
Hästhantering *Långt inlägg, men jag hoppas att ni orkar läsa.* För snart två år sedan kom en 3-årig ponny ganska så plötsligt in i våra liv. Han...
Svar
7
· Visningar
1 889
·
C
Ridning Hej! Jag hyr en fjording på en ridskola. Hon är född 1991 men har bara gått som ridskolehäst i ett år, innan dess så var hon privathäst...
Svar
4
· Visningar
2 150
Senast: Liten
·
Träning Japp precis som rubriken lyder, hur utför man en halvhalt, och en halvhalt precis innan man ska rida en volt ???
Svar
9
· Visningar
2 948
G
Ridning jag har en fråga jag funtar på att skaffa häst men det vore ju roligt att kunna rida den med har ingen stor häst vana men frågan är...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
9 919
Träning Jag undrar lite hur ni använder er av eftergifter när ni rider. Vad för eftergifter brukar ni ge osv ?? :)
Svar
4
· Visningar
1 131
Senast: iNHALE
·
Ridning Vad räknar ni som dåligt underlag? Blött gräs, lera, snömodd, is, asfalt, djup sand? Funderingen kommer av att solen har börjat tina...
Svar
11
· Visningar
2 094
Senast: Bluefish
·
Hästhantering Hej! Nu är det så att jag har en liten 4 åring på foder och på senare tid ( ca 2 veckor tillbaka) har hästen börjat stegra och vända om...
Svar
11
· Visningar
3 877
Senast: skuggi
·
L
Ridning Hej på er alla hästvänner!! Jag är deprimerad! Jag vet inte hur man ska agera i detta. Jag har en häst som jag haft i 14 år, hon är nu...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 108
Senast: Amha
·
Hästhantering Jag har sett ett par youtubeklipp med Rick Gore och såg nu nyligen att han nämndes i tråden "Är vi hästvärldens hippies", apropå NH...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 829
Träning Hejsan jag har ett problem !! jag rider en häst på en ridskola som jag tycker fruktansvärt mycket om. jag har förövrigt inte så jätte...
Svar
10
· Visningar
8 498
Hästhantering I somras köpte jag en nordis-travare(används endast som ridhäst) som är 13 år. När vi hämtade honom höll vi på i närmare tre timmar...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 255
Senast: HannaAberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Saker som underlättar livet
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror