Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Ridning Jag åker till Portugal om 2 veckor och tänkte passa på att ta en turridning då, så det blir en tvåtimmarsritt på Lusitanohästar, ska bli...
Svar
4
· Visningar
1 660
Senast: uao
·
Hästhantering Fått lära mig att man ska binda i halsrem om man har tex en unghäst,eller en häst som brukar "lätta" lite fram,detta ska förhinda att...
Svar
17
· Visningar
5 611
Träning Hejsan! Just nu rider jag en häst som är väldigt seg, långsam, iprincip skänkeldöv. Min fråga är hur får jag hästen att bli piggare på...
Svar
10
· Visningar
6 941
J
Hästhantering Finns det verkligen något som en en Mans häst ? Jag börjar fundera på det iaf. Nu till historien. Har blivit tillbedd att utbilda en...
Svar
11
· Visningar
2 189
Senast: urkella
·
T
Träning Hejsan! Jag har ett ganska stort problem. Litet stort problem... Så fort jag tar stöd i stigbygeln kör jag ut fötterna, främst...
Svar
10
· Visningar
1 668
Senast: sthu
·
F
Hästhantering Behöver tips, ideer, ja vad som helst gällande ett 13-årigt varmblodigt sto. Vi tog över henne för ca 3 veckor sedan och när jag kom...
2
Svar
37
· Visningar
3 614
Senast: höstmåne
·
N
Hästhantering Om man vill bli medryttare/foderskapsryttare.. Måste man kunna mycket om foder/sjukdomar m.m? Ingår det som ett måste? :) Eller är det...
Svar
3
· Visningar
1 054
Senast: sandrafors
·
Träning Jag har ridit på ridskola i typ hundra år, men nu när jag sitter & funderar har jag helt plötsligt fått hjärnsläpp! När jag rider i...
2
Svar
26
· Visningar
3 004
Ridning vad skall jag göra med min tokiga häst. För ca en vecka sedan flyttade vi till det nya stallet. Heppan verkar trivas bra, och har tagit...
Svar
16
· Visningar
2 216
Senast: Totola
·
Ridning Tjenixen. Jag har en underbar häst som jag hoppar och rider mycket dressyr på, men nästan bara med hackamore. Han funkar så otroligt...
Svar
2
· Visningar
731
Senast: iNHALE
·
Träning Hej Jag har köpt en stor häst för ca ett halvår sedan, har bara ridit ponny tidigare. (Jag är 23 år, 162 cm lång och väger 48-52 kg)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 212
Träning Hur är en relativt lätt teknikbana uppbyggd?? Vilka övningar använder man sig av?? Vad ska man tänka på ?? Tacksam för svar :)
Svar
0
· Visningar
719
Ridning Jag har en häst, som jag köpte i november 2011, ett 8 årigt sto, som är ganska sparsamt riden (pga sitt humör). Nu när våren har...
2
Svar
20
· Visningar
12 469
Hästhantering Hyr ut boxplatser till lite olika hästar/ponnyer, och det är jag som sköter ut/insläpp samt matning på dagarna. Nu idag då jag var och...
Svar
10
· Visningar
2 922
Senast: kvandi
·
E
Träning Vad heter saker som har att göra med ridning, t.ex. trav, skritt, träns och sånt på engelska egentligen? Skulle vara bra att veta...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
52 884
Senast: Jaaxxx
·
Ridning Som rubriken säger. Varenda gång du sitter till häst, koncentrerar du dig till 100% då och rider verkligen ditt allra allra bästa...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 844
Senast: Praefatio
·
Hästhantering Vår lilla ponny har så tjock och ostyrig man, hur får man den där len och böljande som en welsh mountain ska ha? Jag vill ju inte rycka...
Svar
4
· Visningar
1 122
Senast: Martenix
·
Hästhantering Hur en cowboy lästa sin häst. Macho eller just good horsemanship? www.youtube.com/watch?v=cyd8ihhu60o&feature=related
2
Svar
30
· Visningar
2 405
Senast: Sylvatica
·
Ridning Hej! Det finns en hel djungel när man kommer till bett-fronten. Min ponny är väldigt pigg och framåt, vilket gör att jag lätt blir...
Svar
3
· Visningar
910
Senast: Keaver
·
Hästhantering Jag vänder mig till er för att höra era åsikter om en grej. Jag var nämligen och köpte hundvalp för ett tag sedan, och säljaren hade...
Svar
18
· Visningar
2 960
Senast: Guldlock
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp