Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

K
Hästhantering Hejsan! JOo det är så med min medryttarhäst att han är ganska bråkig i boxen. Han brukar lägga öronen platt bakåt och försöker bitas...
Svar
13
· Visningar
2 039
Senast: KiiiWiii
·
Hästhantering Finns det något man kan göra för att få en häst att sluta skrapa med hovarna när de står i gången? Min medryttarhäst har den...
Svar
18
· Visningar
3 582
Senast: laeikinois
·
Ridning Tänkte mest höra om fler har detta problemet med sina travare (eller andra hästar för all del). Min häst är jätteduktig på att arbeta...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 504
Senast: zabby
·
Träning Jag har hittat flertalet ryttarutbildningar på välutbildade hästar, men inte motsvarigheten på ponny. Någon som vet om det finns i...
Svar
0
· Visningar
580
M
Hästhantering Hej! Jag är lycklig ägare en två-årig Welsh Cob valack som jag precis börjat träna. Vi kör mycket markövningar och han är väldigt go...
Svar
8
· Visningar
1 850
Senast: maosse
·
Träning :DHej! jag behöver hjälp med en grej jo jag har problem att få alla hästar att skritta trava och galoppera i bland eller väldigt ofta...
Svar
6
· Visningar
1 875
J
Träning Hej, jag har ridit i ca 1,5 års tid nu och efter mycket blod, svett och tårar har jag lyckats få till en ok galoppfattning. Nu...
Svar
1
· Visningar
2 514
Senast: _Zvea_
·
M
Hästhantering min ponny är livrädd för vatten och spray. han reagerar inte så mycket om vattenslangen är igång eller om jag sprayar i luften, då...
Svar
8
· Visningar
1 633
Senast: iNHALE
·
Träning Hej! Jag har funderat på om jag ska börja rida för tränare igen ( haft 5 år uppehåll), men jag vet inte vilken nivå jag ligger på...
Svar
5
· Visningar
2 027
Senast: bigganl
·
Ridning Jaa min häst hänger extremt i tygeln när jag rider i skritt,lite i trav med. Rider bettlöst,men hon hänger även med bett oxå. Helst vill...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 094
Senast: skuggi
·
Hästhantering Min 4åring har utan problem gått att lasta och har gått in nästan direkt varje gång. Men för ett tag sen så fastnade han under...
Svar
5
· Visningar
1 325
Senast: SQT
·
L
Hästhantering jag kanske ska ta ut en hästpratare till min häst, kanske finns någon som vet lite om dem? kanske någon som råkat ut för en bluff?:)
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 707
Senast: lilstar
·
Träning Efter en liten skada så kom vi efter i vårat tidigare träningsprogram. Har under skadetiden även kommit på att det är dressyr vi ska...
Svar
0
· Visningar
678
Senast: Iiidizzz
·
Ridning Nu har jag fått nog! Jag har världens goaste häst, en liten D-ponny på 11 år. Jätterolig och framåt att rida, testar en hel del men...
Svar
17
· Visningar
4 394
Senast: Liten
·
Ridning Jag är medryttare på en häst och hon är hur gullig och trevlig som helst lite pigg ibland men inte så att hon skulle få för sig att rusa...
Svar
5
· Visningar
1 074
Senast: Zilla3
·
Ridning För ett tag sedan upptäckte jag något knepigt, jag kan verkligen inte sitta ned i traven längre! I alla fall inte i hoppsadeln, släpper...
Svar
7
· Visningar
1 137
Senast: Lager
·
Hästhantering Men ack så stark!!! För en tid sedan hämtade vi hem en liten shettis, en 9-årig hingst. Tanken var / är att han skulle passa bra...
Svar
7
· Visningar
1 344
Ridning Min ponnyhäst är i full tävlingskondis nu. Men så föll jag av i helgen o bröt foten, ingen ridning på sex veckor. Skorna har åkt av...
2
Svar
20
· Visningar
1 794
Senast: Lager
·
Träning Vad ska jag göra för att sluta flaxa med benen när jag rider lätt? Ytterbenet far och flyger lite som det vill... :( Har hört att man...
Svar
16
· Visningar
2 151
Senast: ohpus1
·
S
Träning Hej! jag kommer i övermorgon få hem en ny häst som är extremt fet, svankig och omusklad. Hon är ett så kallat projekt. Hon har aldrig...
Svar
6
· Visningar
1 067

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp