Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Har problem med häst som inte vill böja sig tillräckligt enl min ridlärare. Får ta mkt ledande tygeltag men hon är ändå knepig att böja...
Svar
6
· Visningar
3 290
Senast: Verdandi
·
Ridning Vad måste man ha för pass och licenser för att tävla på internationell nivå? Asså, vad måste man göra innan man kan börja tävla...
Svar
4
· Visningar
1 652
Senast: fio
·
Träning :D hejsan hoppsan de är jag igen:D Min pappa har anmält mig till en tränings tävling hihi:D först är det träning 2 gånger om ca 2veckor...
Svar
3
· Visningar
1 381
Hästhantering Jag har en ett årig paint vallack, en otroligt snäll liten kille med stor respekt och som inte är det minsta nervig. Vår dagliga...
Svar
8
· Visningar
1 596
Senast: avslutat medlemskap
·
S
Träning tips o råd hur man får en 3åring att söka stöd i tygel/töm och inte vara stjärnkikare . hur gör ni??? tack sam för svar :bow:
Svar
5
· Visningar
1 189
Senast: sweetE
·
K
Träning Hejsan hoppsan alla kloka bukefalos människor! Jag skull vilja ha hjälp med en sak här. jo det är så att när jag hoppar min...
Svar
13
· Visningar
3 158
Senast: Mabuse
·
K
Hästhantering Hejsan! JOo det är så med min medryttarhäst att han är ganska bråkig i boxen. Han brukar lägga öronen platt bakåt och försöker bitas...
Svar
13
· Visningar
2 043
Senast: KiiiWiii
·
Hästhantering Finns det något man kan göra för att få en häst att sluta skrapa med hovarna när de står i gången? Min medryttarhäst har den...
Svar
18
· Visningar
3 595
Senast: laeikinois
·
Ridning Tänkte mest höra om fler har detta problemet med sina travare (eller andra hästar för all del). Min häst är jätteduktig på att arbeta...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 532
Senast: zabby
·
Träning Jag har hittat flertalet ryttarutbildningar på välutbildade hästar, men inte motsvarigheten på ponny. Någon som vet om det finns i...
Svar
0
· Visningar
580
M
Hästhantering Hej! Jag är lycklig ägare en två-årig Welsh Cob valack som jag precis börjat träna. Vi kör mycket markövningar och han är väldigt go...
Svar
8
· Visningar
1 850
Senast: maosse
·
Träning :DHej! jag behöver hjälp med en grej jo jag har problem att få alla hästar att skritta trava och galoppera i bland eller väldigt ofta...
Svar
6
· Visningar
1 882
J
Träning Hej, jag har ridit i ca 1,5 års tid nu och efter mycket blod, svett och tårar har jag lyckats få till en ok galoppfattning. Nu...
Svar
1
· Visningar
2 517
Senast: _Zvea_
·
M
Hästhantering min ponny är livrädd för vatten och spray. han reagerar inte så mycket om vattenslangen är igång eller om jag sprayar i luften, då...
Svar
8
· Visningar
1 635
Senast: iNHALE
·
Träning Hej! Jag har funderat på om jag ska börja rida för tränare igen ( haft 5 år uppehåll), men jag vet inte vilken nivå jag ligger på...
Svar
5
· Visningar
2 102
Senast: bigganl
·
Ridning Jaa min häst hänger extremt i tygeln när jag rider i skritt,lite i trav med. Rider bettlöst,men hon hänger även med bett oxå. Helst vill...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 098
Senast: skuggi
·
Hästhantering Min 4åring har utan problem gått att lasta och har gått in nästan direkt varje gång. Men för ett tag sen så fastnade han under...
Svar
5
· Visningar
1 325
Senast: SQT
·
L
Hästhantering jag kanske ska ta ut en hästpratare till min häst, kanske finns någon som vet lite om dem? kanske någon som råkat ut för en bluff?:)
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 712
Senast: lilstar
·
Träning Efter en liten skada så kom vi efter i vårat tidigare träningsprogram. Har under skadetiden även kommit på att det är dressyr vi ska...
Svar
0
· Visningar
679
Senast: Iiidizzz
·
Ridning Nu har jag fått nog! Jag har världens goaste häst, en liten D-ponny på 11 år. Jätterolig och framåt att rida, testar en hel del men...
Svar
17
· Visningar
4 403
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ringkota, operation!?
  • Ridskoleryttare