Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Ridning Sålde min häst till Italien för något år sedan och vill verkligen hitta resultat från vad den gjort. Kan någon hjälpa mig? :confused...
Svar
0
· Visningar
720
Senast: Antikrosa
·
Ridning Jag vet att många har vissa fördommar om araber, som till viss del är sanna särskilt när det gäller hoppning:laugh: Själv rider jag ett...
Svar
11
· Visningar
2 141
Senast: LisaY
·
Hästhantering Mannen är magisk, man kan inte säga annat. Dagens ståpäls :love: Vilken underbar kontakt han har med sina hästar, vilket underbart...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
7 797
Senast: Rolle
·
Hästhantering *Långt inlägg, men jag hoppas att ni orkar läsa.* För snart två år sedan kom en 3-årig ponny ganska så plötsligt in i våra liv. Han...
Svar
7
· Visningar
1 888
Senast: Lager
·
C
Ridning Hej! Jag hyr en fjording på en ridskola. Hon är född 1991 men har bara gått som ridskolehäst i ett år, innan dess så var hon privathäst...
Svar
4
· Visningar
2 150
Senast: Liten
·
Träning Japp precis som rubriken lyder, hur utför man en halvhalt, och en halvhalt precis innan man ska rida en volt ???
Svar
9
· Visningar
2 947
G
Ridning jag har en fråga jag funtar på att skaffa häst men det vore ju roligt att kunna rida den med har ingen stor häst vana men frågan är...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
9 907
Träning Jag undrar lite hur ni använder er av eftergifter när ni rider. Vad för eftergifter brukar ni ge osv ?? :)
Svar
4
· Visningar
1 128
Senast: iNHALE
·
Ridning Vad räknar ni som dåligt underlag? Blött gräs, lera, snömodd, is, asfalt, djup sand? Funderingen kommer av att solen har börjat tina...
Svar
11
· Visningar
2 091
Senast: Bluefish
·
Hästhantering Hej! Nu är det så att jag har en liten 4 åring på foder och på senare tid ( ca 2 veckor tillbaka) har hästen börjat stegra och vända om...
Svar
11
· Visningar
3 873
Senast: skuggi
·
L
Ridning Hej på er alla hästvänner!! Jag är deprimerad! Jag vet inte hur man ska agera i detta. Jag har en häst som jag haft i 14 år, hon är nu...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 101
Senast: Amha
·
Hästhantering Jag har sett ett par youtubeklipp med Rick Gore och såg nu nyligen att han nämndes i tråden "Är vi hästvärldens hippies", apropå NH...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 826
Träning Hejsan jag har ett problem !! jag rider en häst på en ridskola som jag tycker fruktansvärt mycket om. jag har förövrigt inte så jätte...
Svar
10
· Visningar
8 424
Hästhantering I somras köpte jag en nordis-travare(används endast som ridhäst) som är 13 år. När vi hämtade honom höll vi på i närmare tre timmar...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 253
Senast: HannaAberg
·
Ridning Satt och funderade lite när jag läste en tråd på Hästmänniska.. Jag kan inte komma på en enda ursäkt till att sitta och harva på...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
18 979
Senast: Praefatio
·
Ridning Hej! Detta är aningen pinsamt och "nytt" för mig så hoppas någon här har några bra tips! Jag är i 20års åldern och rider för...
2
Svar
22
· Visningar
2 609
Senast: hier
·
C
Träning Jag kan inte förstå varför vi hela tiden säger att det är ok för en meterhög häst att bära ryttare på 70 kilo (och till det många gånger...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
13 795
Träning Nu behöver jag alla tips man kan få. Har ett 7årigt sto efter Akribori som är 7år,sent inriden som 4åring men har ej hållits igång...
Svar
15
· Visningar
2 500
M
Ridning Hej, jag behöver lite tips från andra ryttare. Jag har svårt att få till galoppskänkeln bra då jag lätt fladdrar med benen, om ni...
Svar
2
· Visningar
762
Senast: Amelia
·
N
Ridning Hej! jag har lite frågor om att vara medryttare. Jag är en tjej på 13 år, älskar verkligen hästar men jag vill också ha en egen. Jag...
Svar
4
· Visningar
944
Senast: Kaninen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp