Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hej! Jag har en häst på prov och hon är vääldigt pigg. När man travar går det väldigt fort, men det känns inte som om hon vill sticka...
Svar
12
· Visningar
1 366
Senast: Bluefish
·
Ridning För ett tag sedan köpte jag ett sto på 8år. Hon är lite bakskygg men för övrigt en väldigt trevlig och trygg häst. Problemet är vid...
Svar
4
· Visningar
1 497
Senast: Mitrolle
·
  • Låst
Ridning Finns det fler än jag som har ett behov att ha en "snacktråd" här under AR-forumet, liknande de som finns under dressyr, hopp och t.e.x...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
163 016
Senast: Immer
·
I
Ridning Hej! Jag har ett litet problem med en häst som jag rider ibland. Hon går i fin form osv, men hon tar alldeles för lite stöd på tygeln...
Svar
9
· Visningar
2 021
Senast: Buck
·
Hästhantering Orkar man inte finna en lösning,så kan man köpa denna sak... MEN enligt videon så behövs den bara 1 gång sen kan man montera ner den...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
8 160
Hästhantering Har börjat lastträna mina två unghästar, Aleiga och Lokkur. Dom är födda i Maj 2009. I måndags lastade jag först Aleiga utan några...
Svar
13
· Visningar
1 665
E
Hästhantering Ska klippa stubbman på min ponny i helgen. Hon är en D-ponny och skulle passa bra i stubb, hon är lite av den grövre sorten och hennes...
Svar
9
· Visningar
2 052
Senast: Lella
·
Hästhantering Min ponny har börjat att sparka åt mig när jag ska kratsa det ena bakbenet. Hon vevar jätte fort och riktigt slår efter mig. Jag har...
Svar
7
· Visningar
3 954
Senast: funderare
·
Hästhantering Hej! Jag har en ponny som är 5 år. Och han är väldigt bitig. Det är inge naffs utan han biter hårt. Jag har verkligen sagt åt han på...
Svar
12
· Visningar
3 562
Senast: sumile
·
Hästhantering Ni med fullblod, hur många av er har slängt av era täcken på dem redan? Mina 3 fullisar har gått utan täcken i 4 dagar och inte...
Svar
15
· Visningar
1 799
Senast: Pettsson
·
H
Ridning Hej, Min häst har stått en edl nu på slutet pga. av skador. Man känner ju ganska rejält tat hon bli jätte stel på volt och blir lite...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
28 387
Senast: Twicket
·
H
Ridning Jag har en fråga som jag är väldigt fundersam över: Jag är sugen på att låna en häst till försäljning. Alltså jag lånar en häst som...
Svar
2
· Visningar
843
Senast: horsenatta
·
Hästhantering Fick en liten fundering i dag. :p Jag och stallkompisen satt i dag på väg till tävling och diskuterade hennes häst,då hon har väldigt...
2
Svar
26
· Visningar
2 945
Senast: skuggi
·
A
Hästhantering Vet inte om detta är rätt kategori, moderator får gärna flytta om det är fel! Idag lånade jag ut mitt stos vintertäcke med hög hals...
Svar
5
· Visningar
1 679
Senast: Angel
·
Hästhantering Hej! Hoppas tråden kommer rätt nu! :) Jag har en ganska enkel fråga... Tror jag.. ;) Hur märker man ett stos brunst? När brukar den...
Svar
10
· Visningar
10 402
Senast: norrgard
·
Hästhantering Tja jag funderar på att ta emot hästar på inridning under sommaren,typ 2stycken.Men vet inte riktigt vart jag ska leta och vad jag ska...
Svar
3
· Visningar
1 131
Senast: borderka
·
J
Ridning Har fått ett nytt problem som jag inte hade förut :confused: Köpte min Islandshäst i oktober. Valack född -98. Han har svårt med traven...
Svar
18
· Visningar
2 803
Senast: MagicaDeHex
·
Ridning Förr har jag haft en riktig bergsget till häst och tänkt lite i stil med ju värre terräng och underlag, desto bättre! Nu har jag en...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 079
Senast: Centaur
·
Ridning Jag ska sätta igång en häst efter vila. Han är också ganska överviktig ( säkert 70 kg om inte mer). Hur skulle ni ha lagt upp det...
Svar
1
· Visningar
805
Träning Hej jag har funderingar på att köpa en unghäst som är 3 år gammal. Ägaren berättade i telefon att han kunde sparka bakut i galoppen...
Svar
12
· Visningar
3 404

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp