Man slutar aldrig att förvånas av genvägar

Sv: Man slutar aldrig att förvånas av genvägar

Jag har MYCKET svårt att tänka mig att försäljning av denna produkt till svenska marknaden är tillåten. Det är ju en uppmaning till lagbrott (om vi utgår från att användning strider mot djurskyddslag).
 
Sv: Man slutar aldrig att förvånas av genvägar

Det innebär ju just bara att användning av den är otillåten. Att inneha/köpa/sälja är lagligt ändå, ingen skada sker så länge den inte används.

Vad exakt hänvisar du till för lagstadga då, i detta fallet?
 
Sv: Man slutar aldrig att förvånas av genvägar

Jag VET inte om det är så i det här fallet, men det är så på en hel del produkter som finns. Att användningen är olaglig men det är lagligt att inneha produkten.
 
Sv: Man slutar aldrig att förvånas av genvägar

Men stackars, stackars häst... Den stöten genom järnskor kan inte vara trevlig. :mad:
 
Sv: Man slutar aldrig att förvånas av genvägar

*KL*
Så här står det i Djurskydds lagen.

5 § Djur får inte överansträngas.


Inte heller får de agas eller drivas på med redskap som lätt
kan såra eller på annat sätt skada djuret.
---
Så då är det ju förbjudet med el i boxen eftersom det kan både såra & skada hästen.Jag har mailat Jordbruksverket och de vb mitt mail till rätt instans men sen har jag inte hört mer. Blir så arg när folk tror sig kunna tjäna på att rent ut sagt plåga djur till "rätt" beteende.Oftast finns där en anledning till att en häst får en ovana, anser det är bättre att utröna orsaken än att ta genvägar och bestraffa djuret med ex el osv.
 
Sv: Man slutar aldrig att förvånas av genvägar

*kl*

Enklaste vägen iallafall...
Usch! :(
Illa när man försöker lösa problem på detta sätt, varför inte ta reda på varför hästen sparkar istället och lösa det utifrån den problematiken!?
 
Sv: Man slutar aldrig att förvånas av genvägar

sjukt.. klart en dansk produkt! ibland undrar man om dom har något djurskydd öht.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp