Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Av hästens reaktion att döma, så tror jag inte alls på att strömmen var en bråkdel. vilket staket har en sdn kort stängselbit? Prova att få en stöt direkt från aggregatet Jag blir inte ett dugg förvånad när det funnits idéer om att strömföra väggar för att slippa få dem tuggade på.
Det jag tycker sämst om är den lilla ytan hästen har. Får hästen en kyss av ett elstaket har den gott om utrymme att lägga mellan sig och faran - naturligt beteende för ett flyktdjur.
Här har den bara boxen, och kan inte komma undan. Det är verkligen att gambla med hästens psykiska hälsa.
De sakerna har faktiskt inte med varandra att göra, även om det är lätt att tro det.Aha! Tack!
Men hur är det med stickpropp vs jordspett då? Behöver proppen inte vara jordad om apparaten är jordad via spett?
(minns att jag sett ett stängselaggregat som hänger ute och som inte har en jordad propp...)
Helt OT, men det fick mig att tänka på något av det värsta jag sett i "häst som stänger av"-väg.
På en ridskola fanns det tre minihagar (sjuk-/låna-över-dagenhagar) men en yta ca 3x3 m. Byggda i trä med eltråd i tre rader på insidan.
I en av dessa stod en väl tilltagen kuse på runt 180, och hade väl kanske max en halvmeter framför och bakom sig innan eltråden. Plötsligt kom han för nära (han skulle väl vända sig eller något, den stackaren) och fick en ordentlig kyss. Hästen ryckte till och tog försiktigt försiktigt ett halvt steg bakåt.
Jag undrar hur många smällar den fått innan den lärde sig att slå av flyktreflexen.