Skatt 2025

Empalie

Trådstartare
Hejsan! Jag fick betydligt mer tillbaka på skatten 2024 än vad jag brukar få. Nu undrar jag om det kommer se likadant ut 2025? (Om man inte ändrar ngt i sitt liv)Vad tror ni , ngn som vet /kan?

Det är många saker som avgör om du får tillbaka på skatten eller inte. Så utan att veta hur det ser ut ditt fall går det inte att svara på.

Hejsan! Jag fick betydligt mer tillbaka på skatten 2024 än vad jag brukar få. Nu undrar jag om det kommer se likadant ut 2025? (Om man inte ändrar ngt i sitt liv)Vad tror ni , ngn som vet /kan?
Beror på. Har du samma lön, bor i samma kommun som i november 2023, jobbet har inte ändrat skattetabell, lika mycket lån och ränta på det lån om du har, lika mycket avkastning på sparande om du har det, samma fackavgift (är avdragbar men gör ingen större skillnad).

Det som oftast brukar göra större skillnad är om jobbet drar från fel tabellskatt eller flera jobb och lån av det som går automatiskt men även lämnat/ gått med i religiösasamfund.

När sänkte räntorna då, ? Lite mer borde det väll bli eller? Alltså lite mer än det vanliga?
Det beror på hur du har lagt upp dina lån. Är de bundna en viss tid sänks de inte under bindningstiden. Är det rörlig/3månaders sänker de flesta bankerna efter Riksbankens räntebesked och som låntagare får man sänkning på nästa 3-månadersperiod.

Liknande trådar

Kultur Alltså, en fiktiv fråga från en bok jag läser. Kvinna A: lämnat en våldsam man som hotar med det ena och det andra. Förlorar hon...
Svar
18
· Visningar
951
Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 971
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
3 574
Senast: Johannna1
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 704
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • När små barn är sjuka...
  • Tips på Fiskmiddagar