Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Träning Håller på att hjälper en tjej med hennes o inridna 4 åring då hon själv inte vågar. Jag går tillväga på mitt sätt som jag lärt mig...
Svar
5
· Visningar
1 192
Senast: lewellyn
·
Ridning Har jag lagt denna tråd i fel forum får moderatorn gärna flytta den;) Jag har en häst idag som har hovbroskförbening och artros...
Svar
11
· Visningar
1 935
Senast: Amelia
·
Hästhantering Mitt 2-åriga sto har gått med en shettis sedan jag fick hem henne för ca 1 år sedan och för 6 månader sedan fick de sällskap av en...
Svar
4
· Visningar
1 450
Senast: gunhild
·
Hästhantering hejsan alla! mitt sto går i en hage med ett annat sto och en valack. hon nosar ofta på bajshögar i hagen. alla tre hästarna har samma...
2
Svar
30
· Visningar
6 445
Senast: Korven
·
Ridning Hej. Jag planerar en långritt i sommar och undrar om det är någon som har erfarenheter eller tips om detta. Min största fråga är...
Svar
9
· Visningar
3 483
Senast: Liten
·
Hästhantering Hej! Min ponny går om mig och tar lång tid att stanna när jag leder honom Fick tipset att när han bara går så jag får dra i...
2
Svar
26
· Visningar
6 146
Träning har en 4 åring som kan skrittas och travas lite om hon har en annan häst framför sig...men det går segt trots att jag smackar och ibland...
Svar
6
· Visningar
1 415
Hästhantering Jag undrar vad ni har för erfarenheter av klapphingstar, som blivit kastrerade ganska sent i livet. Har en 4åring som innan var...
Svar
7
· Visningar
1 828
Senast: gylle
·
R
Hästhantering Har precis flyttat in en ny tjej med sin nya foderhäst i vårat stall på 10 platser. Hon har tidigare varit medryttare/skötare på ca två...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 778
Senast: RoyalRocket
·
Hästhantering Satt på Youtube och hittade den här videon där en minishettis leker med en shire...
2
Svar
29
· Visningar
4 830
Senast: amkm
·
Ridning Vilka för- och nackdelar har tränsbett resp. kapson?
Svar
4
· Visningar
1 266
Senast: Lavinia
·
T
Hästhantering Min C-ponny vallack 6 år, har börjat sparka mot andra ponnyer vid ridlektion. Han går på en ridskola under vinterhalvåret men blir...
Svar
9
· Visningar
1 590
Senast: Malin123
·
L
Hästhantering vi eller min dotter har en valack på 8år som inte har haft det lätt, det är ett halvblod på 8år och han kom till sverige för två år...
Svar
14
· Visningar
2 530
Senast: sandrafors
·
Ridning Av ren nyfikenhet så undrar jag hur man definerar liten vuxen. Kolar runt på endel annonser och i många båda för b,c och d-ponny står...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 726
Senast: Ainon
·
O
Ridning Jag har sökt, men antingen är jag värdelös på att använda sökfunktionen korrekt eller så finns inte mina svar än. ;) Jag skulle vilja...
Svar
19
· Visningar
8 823
Senast: Rimfaxe
·
Ridning Jag har SÅ dåligt samvete och mitt hjärta gör så ont.. Jag brukar rida med sporrar när jag hoppar eller rider dressyr, med ett par...
Svar
12
· Visningar
4 329
Senast: maoulina
·
Träning Har precis börjat ta upp ridningen igen efter ett långt ofrivilligt uppehåll p.g.a. knäoperationer och har nu hittat en mycket trevlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 778
Senast: Totola
·
Träning Hallå där ute! Jag tänkte höra ifall någon har några tips på övningar, med eller utan häst, för att öva bort min s.k. stolsits. Vet...
Svar
15
· Visningar
4 367
Senast: Cha9
·
Ridning .. att allt inte kommer äta upp honom, att allt inte är så farligt. Med lite vanlig onsdagsdepp vet jag inte längre vad jag ska göra...
2
Svar
29
· Visningar
3 038
Senast: LisaY
·
T
Träning Hej!! Barnen kämpar på med den lilla envisa ponnyn, och nu är ju gräset så gott!! Vet att jag hört folk hjälpa barnen med just...
Svar
2
· Visningar
914
Senast: TuTaM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp