Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Hejsan! Jag har en liten fråga som jag tänkte ni kanske kunde hjälpa mig att reda ut? Det är så att jag har kastrerat min minihingst...
Svar
14
· Visningar
3 939
Senast: Julienne
·
J
Ridning Hej! Detta kanske är en onödig fråga men jag skriver och ser! Det är så att jag tagit upp min ridning igen efter ett uppehåll, och...
Svar
2
· Visningar
3 647
Senast: Josefine1993
·
W
Träning Hej! Jag rider sedan 2 år tillbaka ett arabiskt fullblod, sto som nu är 20 år gammal. Hon är inte riktigt igång och har dålig...
Svar
2
· Visningar
1 350
Senast: obbbi
·
B
Ridning Hej :-). Jag är medryttare på en travare och han väljer att passa istället för att trava när man rider honom. Han både travar och...
Svar
13
· Visningar
2 370
Senast: Gimlan
·
Ridning Lägger in den på AR för att gå lite utanför lådan och inte bara poäng/prestation (men andra får självklart svara!) Har ni några...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
17 581
Senast: Solis
·
A
Hästhantering Jag skulle vilja få många snabba svar här :) Vi har köpt två hästar till vår gård och båda skulle komma hem i helgen. Den ena skulle vi...
2
Svar
38
· Visningar
5 236
Senast: Korven
·
Hästhantering Jag har en 3 åring som jag själv fött upp. Han har varit speciell från födslen, ville inte vara med människor! Gick på lösdrift tills...
Svar
5
· Visningar
1 786
T
Träning Tvärstopp sa det i det i dressyren, hoppningen fortsätter framåt. Jag rider på ridskola några gånger i veckan, men min ridlärare har...
Svar
11
· Visningar
1 543
Senast: Totola
·
Ridning Hej! tänkte fråga om lite råd här. Mitt sto som alltid gått så mjukt o fint, alltid varit arbetsvillig och positiv har börjat göra...
Svar
7
· Visningar
1 233
Senast: FadeAway
·
B
  • Låst
Ridning Förlåt mig om det redan finns en sånhär tråd! Har suttit och sökt och sökt nu men hittar ingenting som uppfyller de jag vill ha i...
10 11 12
Svar
235
· Visningar
34 249
Senast: Totola
·
Ridning Hur värmer ni upp era hästar? Ju äldre hästen blir destu mera uppvärmning kräver den (min börjar i alla fall bli stel) Men vad räknar...
Svar
13
· Visningar
2 006
Hästhantering Hej allihopa! OBS: JAG ÄR INTE INTRESSERAD AV ATT FÅ HÖRA FRÅN NÅGON ATT JAG SKA "GE UPP" OCH SÄLJA HONOM OCH KÖPA EN ANNAN HÄST. JAG...
2
Svar
25
· Visningar
5 443
Senast: Maaddeh
·
T
Ridning Har ni något bra tips till mig som har en häst som framförallt vid ridning men även i hagen trampar av sig framskorna. Har haft honom i...
Svar
14
· Visningar
1 733
Senast: Lusidor
·
Hästhantering Har funderat på detta ett tag nu: I tråd efter tråd läser man om "problemhästar", "jobbiga hästar". Som inte går att lasta, inte rida...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 341
Senast: Rimfaxe
·
Ridning Jag har analyserat min ridning och min kropp och inser att mina problem med högergloppen beror på min egna snedhet. Jag ger hjälperna...
Svar
12
· Visningar
1 507
Senast: alazzi
·
Ridning Hur ofta brukar ni cantra och hur långt cantrar ni? :)
Svar
10
· Visningar
2 771
Senast: Bowman
·
Hästhantering Har ett sto, som alltid varit mycket undergiven, hon har alltid vikt undan om någon annan häst har kommit emot henne. Sen ca 2 år...
Svar
11
· Visningar
2 052
Senast: LoE
·
B
Ridning Jag har en häst på 9 år. Välutbildad och mycket tävlad men har stått ett tag hos förra ägaren pga tidsbrist. Har hållt igång sedan...
Svar
7
· Visningar
1 209
Senast: Lager
·
T
Ridning Hej alla! Jag har aldrig riktigt förstått det där med AR. Det finns väldigt många trådar här på hemsidan om AR, men ingen som direkt...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 765
Senast: bigganl
·
Ridning Någon som gått kurs, eller liknande? Jag har nu anmält mig till en cr kurs då jag tyckte det lät super. Fokus är på ryttaren. Men det...
Svar
12
· Visningar
1 600

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp