Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Jag har ett väldigt piggt sto på 7 år som verkligen inte kan lugna ner sig efter en galopp eller efter att ha hoppat ett hinder. Det är...
Svar
9
· Visningar
3 521
Senast: B070715
·
  • Låst
Ridning Jag undrar var man kan ta Grönt Kort, hur mycket kostar det, är det svårt?
Svar
2
· Visningar
1 207
Senast: Immer
·
Hästhantering Hejsan allihopa! Jag har köpt mig en 3 årig Tinker Valack haft honom i 2 veckor än så länge.. -hur mycket bör man göra med en 3 åring...
Svar
15
· Visningar
2 623
Senast: borderka
·
Ridning Har sökt men hittar inget som passar det jag ska ta upp så ber om ursäkt om jag missat den tråden. Hur som helst. Jag ska ställa upp i...
Svar
0
· Visningar
812
Senast: zitasmatte
·
Ridning :laugh::laugh:Hej! I morgon kväll så ska test rida en häst Lite fakta om den :) Brunte heter han den är en vallack på 11 år och är...
Svar
1
· Visningar
2 383
Senast: Immer
·
J
Träning Jag jobbar för nuvarande på ett turridningsföretag i Kroatien och min chef har gett mig ansvar för en häst som är tre år och dags att...
Svar
5
· Visningar
1 599
Ridning Jag är nyreggad här och det här är mitt första inlägg. Så om det ligger fel får någon moderator gärna flytta på det. Här är iallafall...
Svar
6
· Visningar
2 951
Senast: ponytale
·
V
Träning Har ett stoort problem med min häst, ett 10-årigt halvblod. Han är så stark i ridningen. Jag är rätt liten och han drar lätt ner mig...
Svar
2
· Visningar
1 120
Senast: rebeckasff
·
Ridning *kliar mig i huvudet* HUR skall jag få min häst att acceptera vanligt tvådelat tränsbett? Hon gillar det INTE. Har flera olika...
Svar
10
· Visningar
1 498
Senast: stjarnfrugt
·
Hästhantering Så, 27 år gammal har jag äntligen vägrat acceptera min hästallergi och börjat på en ridskola, fullproppad med medicin! :D Fantastiskt...
Svar
2
· Visningar
1 328
Senast: zassoo
·
Träning Rubriken talar för tråden ;) Hur gör man när man ska lära hästen gå i böjt spår? Exempelvis på volt :) Ge mig förslag! Jag vet...
Svar
3
· Visningar
1 285
Senast: Pathmaker
·
Träning http://www.youtube.com/watch?v=WgjVORA9LIE&feature=related Fallteknik vid avramling. Sådant här tror jag hade varit utmärkt att...
Svar
2
· Visningar
1 778
Senast: Miloni
·
V
Hästhantering Som rubriken säger, vad allt måste man kunna föratt klara av att skaffa en egen häst? jag är 14 år och har ridit i 4 år, sköter en...
Svar
17
· Visningar
3 777
Träning jag rider på två hästar, en som är ett fullblod och en arab och båda är super fina, men jag har väldigt svårt för att få dem att börja...
Svar
10
· Visningar
2 471
Senast: petrusans
·
Träning Bästa arbetsformen? Ja som rubriken antyder söker jag svaret på vilken den bästa arbetsformen är för en (vuxen) häst med svag överlinje...
Svar
3
· Visningar
1 168
Senast: Cha9
·
Ridning Jag undrar om man förstör hästens rygg om man rider barbacka?
Svar
5
· Visningar
1 473
Senast: zabby
·
Ridning Hej! Är det en nackdel om man tävlar i hoppning med en midre häst( Ca 158) eller gör det inte så mycket skillnad? Tänker hoppa iaf upp...
Svar
4
· Visningar
1 184
Senast: Lager
·
Träning Hej! Igår fick jag hoppa med i en ridgrupp istället för på torsdagen. Det var jäkligt tur säger jag bara. När jag kom dit med min kompis...
Svar
2
· Visningar
1 420
Senast: Sandrahorse
·
Träning Hej allihopa! Jag har ett sto f 2005 (7år) som har väldigt mycket nerver & "power" i sig. Hon verkar ha kommit i någon slags...
Svar
15
· Visningar
2 306
Senast: JG_Dressyr
·
Ridning Jag har ett litet rid/hästproblem, som jag undrar om någon här kan hjälpa mig med :) Det är nämligen så att jag har världens duktigaste...
Svar
8
· Visningar
1 668
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Tångbett dåligt?
  • Konsten att välja ett bra hundnamn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp