Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Vill veta vad alla andra tycker om att ryttare är kort och hästen stor, alltså inte propertioneligt:rofl: Ni som själva är kortvuxna...
2
Svar
38
· Visningar
8 622
Senast: Niki
·
Ridning Hur ofta tycker ni att det är ok att longera hästen? Brukar göra det ca var 5:e dag om jag ej orkar rida. Har inga inspänningar. Utan...
2
Svar
28
· Visningar
6 324
Senast: Dandylinn
·
Hästhantering Jaa, som rubriken säger: hur tränar man en häst som är livrädd att bli ensam? Det går inte ens att leda honom ordentligt, utan han bara...
Svar
3
· Visningar
1 660
T
Hästhantering Hej! Nu mot sommaren har min ena häst börjat testa mig, om jag ska leda ut honom från hagen, så ska jag vända honom så jag kan stänga...
Svar
2
· Visningar
1 579
Senast: lewellyn
·
  • Låst
Hästhantering För några år sedan fick jag min första foderhäst, den snällaste lilla islandshäst damen man kunde hitta. 19 år gammal och full av...
76 77 78
Svar
1 557
· Visningar
101 482
Senast: IngelaH
·
M
Ridning Nu är det såhär att jag och min kompis ska ordna gymkhana för våran ridgrupp. Men vi har nästan inga förslag vad vi ska ha för...
Svar
6
· Visningar
9 753
Senast: Ottilia
·
Hästhantering Någon som är bra på unghästhantering och orkar läsa allt? Jag har en liten 3-årig valack som stegrar sig så fort det är något...
Svar
10
· Visningar
13 020
Senast: Masse
·
M
Ridning Har ni sett de som jättesmidigt hoppar upp barbackar på vilken häst som helst oberoende höjd på en massa olika sätt. Både framifrån...
Svar
17
· Visningar
2 245
Senast: pulkaskurk
·
Hästhantering Hej! Ska ev hämta en häst på lördag, hästen är 2år och uppvuxen på lösdrift, lite hanterad så som verkning och ledd, har åkt transport...
Svar
15
· Visningar
5 341
J
Ridning Hej jag är en tjej på 13 år. Jag ridit sedan jag var 4 år. Älskade att rida då och älskar det nu också. Jag har ridit Shetlandsponnyer...
Svar
5
· Visningar
1 295
Senast: Glen_Grant
·
Träning Jag har en kallblodstravare på 8 år som ganska nyligen är inriden. Han är en känslig herre med motor och egen vilja. och nu har Jag fått...
2
Svar
26
· Visningar
2 593
Senast: axel
·
Träning Hej alla:). ni som vill eller rider bettlöst kanske inte vill slänga ut en massa pengar på ett dyrt bettlöstträns, här är ett hemmegjort...
Svar
0
· Visningar
984
Senast: manpila
·
Hästhantering Hej! Jag är inte så van vid att longera. Undrar om någon kan berätta lite om longering! T ex. stegvis hur det går till, tips om...
Svar
5
· Visningar
1 322
Ridning Vad kan nu utläsa från denna filmsnutt? Jag har ingen relation till hästen. http://www.youtube.com/watch?v=dot7QCBc2ls&feature=plcp
Svar
2
· Visningar
1 023
Senast: MaRomer
·
Träning Hej! :) Jag rider vanligtvis ponny på ridskola och hos en kompis. Jag hoppar en liten d-ponny på 80 språng vilket fungerar super än så...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: ellaj
·
Träning Tycker det är himla tråkigt :cry: Min ponny har återligen ont i ryggen, börjar tro att det är dålt fel :cry: :cry: Ska ta det från...
Svar
4
· Visningar
1 535
Senast: Miloni
·
Ridning Precis som rubriken säger, vad kan ni för trafiksignaler när ni är ute och rider? Alltså vad använder ni er av? Har varit med om...
2
Svar
32
· Visningar
3 538
Senast: Estivuz
·
Hästhantering Ni som har permanentbäddar med torv och spånlager ovanpå detta. Hur många balar torv behöver ni fylla på grundbädden med under en...
Svar
15
· Visningar
6 367
Senast: bigganl
·
Träning Alla som jag pratat med säger så olika när man frågar om när unghästar ska ridas in, alltså i vilken ålder. Så därför tänkte jag att här...
2
Svar
38
· Visningar
28 461
Senast: annaulvklo
·
Träning Av orsaker jag inte kan redogöra för har det blivi min uppgift att ta mig an en tonåring som för ett år sedan kom till Sverige från ett...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 927
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp