Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag letar med ljus och lykta efter en terrängträning/pay & cross eller liknande på söndag den 3:e juni någonstans i mellansverige. Ska...
Svar
3
· Visningar
1 032
Senast: Gaia
·
Ridning Hej alla människor :) Nu är det så att jag (kanske/troligtvis/kanske inte/vem vet?) ska köpa häst(alt. skaffa foderhäst) och jag...
Svar
6
· Visningar
3 783
Senast: Tokyo
·
Ridning Skulle du våga köpa en eller har du gjort det? Kan ta som tex, Har klinikbes en häst idag, böjd både helben, lågt + höjd på alla ben...
Svar
17
· Visningar
4 792
Senast: Fideli
·
B
Hästhantering Jag ska få hem en treårig hingst om några veckor, han är inriden och visad på treårs test och nu är meningen att jag ska fortsätta...
Svar
9
· Visningar
2 052
Senast: lewellyn
·
Hästhantering Måste flytta min häst, pga flytt till annan stad. Hästen är stört omöjlig att lasta :devil: Provat "allt", men hon vägrar.. Stressar...
2
Svar
37
· Visningar
8 195
Senast: Kalle_
·
Hästhantering Min snälla medelålders valack har åkt på sommarbete och nu blir han vräkt för han betäcker ett sto. Vad kan man göra? Han kastrerades...
Svar
13
· Visningar
9 565
Senast: morgaine
·
Ridning Hej! Min häst är väldigt pigg när man ska hoppa. Innan man hoppar är hon lugn och lyssnar bra, men när man har hoppat en gång blir hon...
Svar
8
· Visningar
1 488
Senast: Lager
·
U
Hästhantering Hej. Min häst är en fd travare på 14 år. Jag tränar nh med honom och vi har väldigt fin kontakt, men han blir så orolig av att rida...
Svar
3
· Visningar
1 412
F
Hästhantering Hej! får hem en ettåring till augusti/september . när börjar ni att tömköra/longera hästarna ? mvh
Svar
6
· Visningar
1 492
Senast: Ottilia
·
S
Ridning Som rubriken säger: hur sent/tidigt anser ni är en vettig tid att rida hästarna? Vet till exempel några personer som står inackorderade...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
10 829
Senast: kvandi
·
B
Hästhantering Nu är det så att jag till midsommar flyttar med häst till Danmark. Vi kommar köra ned honom i en b-korts lastbil från Stockholm och ta...
Svar
1
· Visningar
1 087
Senast: SQT
·
Träning Vilken är inner och vilken är ytter skänkel/tygel?? Är det yttertyglen/skänkeln (för det gäller väl samma sak för båda??) som är mot...
2
Svar
25
· Visningar
10 603
Senast: Kookaburra
·
Hästhantering Jag själv har en "extrem" LBI häst, och känner nu att ideer att motivera han är helt slut, så därför tänkte jag att vi kunde starta en...
2
Svar
22
· Visningar
5 004
Senast: fjordtokan
·
C
Ridning hej! vill veta så mycket som möjligt om amerikans curly häst!! lynne? ridning? pris? osv.. /M
Svar
2
· Visningar
2 938
K
Träning när jag galopperar så studsar alltid jag i sadeln :O i svävmomentet då! När jag sitter på känner jag det ibland men när jag såg filmer...
Svar
12
· Visningar
13 428
Senast: em-pirre
·
M
Träning hej! jag ska skola om en travare, han kan inte mycket, inte gå i form, nästan inget alls i höger varv. han kan galoppera men behöver...
Svar
16
· Visningar
2 303
N
  • Låst
Hästhantering Nu vill jag ha alla tips & trix ni kan! För nu j**lar ger jag snart upp! Ponny på 7 år som inte har fått en vettig uppfostran. Har i...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
14 641
Senast: Immer
·
E
Ridning Halloj alla härliga hästnördar (: Har börjat rida igen efter uppehåll, är medryttare och rider ca tre gånger i veckan och jag undrar...
Svar
13
· Visningar
2 785
Senast: Saigon
·
Hästhantering Måste blinda min häst på ena ögat nu när vårsolen kommer pga en utläkt ögonskada som gör henne solkänslig, hon har redan (tror vi)...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 856
T
Hästhantering Hej alla hästvetare. Jag har lärt mig att man ska kratsa en hov från trakterna och frammåt dvs från sig själv i riktning mot golvet...
Svar
6
· Visningar
1 398
Senast: Karre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp