Tvättmaskin - vad ska man tänka på?

Hittarinte

Trådstartare
Som rubriken lyder, måste köpa ny men det finns för mycket att välja på 😅

Finns det några egenskaper som ni inte vill vara utan, eller ska jag bara köpa den billigaste? Två personer i hushållet. Tvättar trasmattor ibland.

(Har inte plats för torktumlare såb jag funderar också på en kombimaskin, även om jag torktumlar max en gång om året)

Hur skulle ni tänka?

Om du tvättar trasmattor tänker jag att storleken är viktig och att den tar vikten. De brukar kunna vara rätt tunga och otympliga att tvätta.

För mig annars är det viktigt att det finns bra program för 30/40/60-tvätt som kanske inte tar en halv evighet. Gärna att det finns ett kortprogram också för tvätt som bara ska ”fräschas upp” lite utan att egentligen tvättas. Jag har en del saker i ull så jag har gärna ett ylleprogram också.

Det är positivt om den har en timer (men de har väl de flesta nu för tiden) så man vet hur mycket tid som är kvar.

Jag har en kombinerad från LG, haft den i fyra år och är supernöjd med både tvättprogrammen och torkfunktionen 😄

Liknande trådar

Hemmet Jag ska flytta till hus där det inte finns torktumlare. Det är tveksamt om det ens får plats en (huset är litet). Jag har tvättmaskin i...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
2 328
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
802
Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 275
Senast: MiniLi
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka