Gissningsvis för varmt kallvatten.Har en kombinerad som stod här när vi flyttade in. Använt torktumlingsfunktionen en gång och skulle köra några T-shirt och sockor inte mycket tvätt alltså. Efter två timmar gav vi upp tvätten blev inte torr
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gissningsvis för varmt kallvatten.Har en kombinerad som stod här när vi flyttade in. Använt torktumlingsfunktionen en gång och skulle köra några T-shirt och sockor inte mycket tvätt alltså. Efter två timmar gav vi upp tvätten blev inte torr
Alltså du kan ju ställa torktumlaren var som helst.Jag ska flytta till hus där det inte finns torktumlare. Det är tveksamt om det ens får plats en (huset är litet).
Funderar på om man kan tvätta på sommaren när det är supervarmt och torka ute? Utomhus går väl snabbare än inne på ett sträck. Men jag tycker jag har svårt att få duntäcken torra ens i min torktumlare faktiskt utan måste hänga och torka och hänga och torka osv i omgångar.Jag ska flytta till hus där det inte finns torktumlare. Det är tveksamt om det ens får plats en (huset är litet).
Jag har tvättmaskin i nya huset. Jag vet att det finns kombinationstvättmaskiner, men en sådan är inte aktuell att köpa eftersom tvättmaskinen är ny. Samt för att jag är tveksam till hållbarheten på kombimaskiner.
Egentligen använder jag min nuvarande torktumlare extremt lite, jag torkar i stort sett bara handdukar och duntäcken där.
Handdukar är inga problem att hängtorka, de blir lite hårda, men inget större problem.
Däremot duntäcken, dunjackor osv, hur torkar man de utan torktumlare? Går det ens?
Nu är det ju sällan jag tvättar duntäckena, kanske en gång per år. Det är absolut inte försvarbart att köpa torktumlare, eller en kombinationstvättmaskin för de få tillfällena.
Är det bättre att lämna in täckena på tvätt, än att försöka torka de själv? Andra förslag/idéer?
Lär dig snåla på disken? Ta inte nya glas och tallrikar hela tiden, när du lagar mat, använd inte onödigt med byttor och fat. Tallriksservera maten snarare än att lägga upp på fat, t ex. Skölj av lätt smutsad disk genast (t ex en skål du haft hackade råa grönsaker i).
När jag bor själv så diskar jag varannan dag ungefär. Mest för att jag inte vill ha gammal disk stående. Det tar ca 5 minuter.
Inte alls.hum nu när jag läste om andra kom jag fram till att jag borde ta med dem till mamma som har en gammal gigantisk 80-talstumlare i huset... de är nog mer effektiva.)
Jag vill vila på maten och må gott.Är det inte normalt att diska direkt? Allså inget skammande, utan genuint nyfiken på norm
Jag gar länge bott utan diskmaskin, och allt diskas direkt, med undantag för en enstaka temugg typ. vill inte ha disk stående
Diskmaskin är en mänsklig rättighet.Diskmaskinen däremot … jag borde egentligen ha startat en tråd som heter: Hjälp, hur ska jag överleva utan min diskmaskin?
Diskar nästan aldrig direkt, däremot vill jag inte se disk, så sköljer av och ställer i diskhon, alternativt, ställer ner i diskhon bara. Diskr när den är full ställer in i diskmaskinen när hon är fullÄr det inte normalt att diska direkt? Allså inget skammande, utan genuint nyfiken på norm
Jag gar länge bott utan diskmaskin, och allt diskas direkt, med undantag för en enstaka temugg typ. vill inte ha disk stående
Min byter riktning och det är sällan det blir en dunsande boll. Hänt kanske 5 gånger på 8 år.Däremot, fastän jag älskar min torktumlare, önskar jag att jag hade ett torkskåp igen. Att hänga upp lakan i. Lägger jag dem i tumlaren snor de obevekligen ihop sig till en dunsande boll efter en stund och jag måste lösa upp den och börja om, osv i det oändliga. Varför kan inte torktumlare vända riktning då och då? Då skulle man slippa lakans-kloten.
Väljer kläder som inte drar åt sig hår. Urvalet löser sig av sig själv. Har tre katter, en hund, samt massa djur ute och hittar ett enda katthår på tröjan, om jag letar.Hur gör ni som har djur och inte har torktumlare? Räcker med att jag umgås med hundar ibland för att jag ska se torktumlare som nödvändigt.
@Niyama Typ så. Sedan har inte jag så stora bekymmer över sånt. Tittar inte så noga på kläderna typ.Väljer kläder som inte drar åt sig hår. Urvalet löser sig av sig själv. Har tre katter, en hund, samt massa djur ute och hittar ett enda katthår på tröjan, om jag letar.
Min byter riktning och det är sällan det blir en dunsande boll. Hänt kanske 5 gånger på 8 år.