Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag har insett att jag är oförmögen att få hästar att fatta galopp, oavsett utbildningsnivå på hästen. Nu är jag en värdelös ryttare...
2
Svar
38
· Visningar
9 827
Träning Hej alla! Nyligen tagit hem min gamla häst. Han var ganska muskelfattig när han åkte för ca 1 år sedan och äe smäcker i typen...
Svar
5
· Visningar
1 669
Senast: Amelia
·
Hästhantering Min häst har under de år (fyra) jag haft honom alltid gått ute dygnet runt på sommaren. Har inte släppt honom på direkt bete så...
Svar
6
· Visningar
1 748
Senast: TinyWiny
·
Träning Rider en häst som är ganska tung framtill. Han är lite grövre och är byggd sån, men vill ändå försöka jobba på att "få upp" honom lite...
Svar
5
· Visningar
2 937
Senast: Sonya
·
M
Hästhantering Hejsan! Jag har ett halvblods sto på 14 år sen tidigare.Förra hösten bestämde jag mig för att flytta hem henne och behövde då ett...
Svar
1
· Visningar
1 478
Senast: Cha9
·
G
Hästhantering Hej! Är medryttare på en islandshäst som ägaren nyligen köpt. Dock har vi fått stora problem med att hästen börjat stegra, då främst i...
Svar
9
· Visningar
1 667
Senast: lewellyn
·
Ridning Jag är rätt så lång med mina ca. 172 cm. Dock väger jag inte precis så mycket utan vågen brukar visa där kring 56-58 kg. Brukar på...
Svar
5
· Visningar
1 622
Senast: marabo10
·
D
Träning jag är ny här och vet inte om det blir rätt med nånting, så får väl se om det här kommer med. men till saken ; för ungefär 1,5 månad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 973
Senast: kryddelydd
·
U
Hästhantering Hej alla!! det är såhära att jag har köpt ett litet sto som kommer hem till mig i Novmber ( e då 6 månader )... Är så glad att jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 719
Senast: lewellyn
·
Träning Hittade ett Youtube-klipp idag som fick mig att fundera tillbaka på ridskoletiden. Då nämndes det aldrig ett dyft om form eller "på...
2
Svar
25
· Visningar
4 364
Senast: ebel
·
Träning Hej, nu kommer en kanske korkad fråga...Jag vet inte om jag missuppfattat detta. I min ungdom (när jag var en duktigare ryttare än...
2
Svar
23
· Visningar
4 429
Senast: Lager
·
Ridning Vårt shettis sto, 7 år, är mest körd. Har haft henne i snart 1,5 år. Jag har kört henne, promenerat och tömkört längs med vägar och i...
Svar
8
· Visningar
1 428
Senast: Lindon
·
Träning Jag har insett att så mycket ridning sitter i en bra sits. Jag har en helt okej sist för en vanlig fritidsryttare men min ena dam är så...
Svar
5
· Visningar
2 034
Senast: Lager
·
Hästhantering Vill ha tips hur man lär en unghäst tömkörning. Någon går ju bakom den och en annan leder den men hur får man den att förstå höger...
Svar
11
· Visningar
2 043
Senast: Ponnytant
·
Hästhantering Hej! Min häst är åtta år en valack. Han är väldigt envis och gillar att hitta på hyss. Det värsta problemet är att när jag är ute och...
Svar
10
· Visningar
2 637
Hästhantering Nu behöver jag erfarna unghäst ägare ;) Jag har en ungäst på 2år som jag haft sen födseln. Hon har varit en ängel och är fortfarande...
Svar
14
· Visningar
2 291
Senast: CurlySue
·
Ridning Ah, står helt stilla nu. Tips på bra övningar att bygga framförallt rygg och bakbensmuskler. Bör kunna utföras på ridbana. Har ej...
Svar
3
· Visningar
1 230
Träning Har lite funderingar kring vad olika begrepp betyder, speciellt när man pratar om hur hästen går i form. Jag har en skogsmullehäst...
Svar
2
· Visningar
1 630
Senast: Cha9
·
Hästhantering Har köpt mig en 2 åring som är van att gå på lösdrift, hon hade stor flock på 10 andra så hon behövde aldrig vara själv. Nu är det så...
2
Svar
20
· Visningar
2 990
Senast: Uljala
·
Träning Hej! Jag rider en islänning som bara godkänner vissa människor. När man rider ut på henne så kan hon "smyga iväg lite vackert" sedan...
Svar
0
· Visningar
753
Senast: Smirrel00
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp