Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Visst, jätteskönt att sommaren kommit, men med den kommer ju alla jäkla insekter och jag har bittert fått erfara att min nya häst är...
2
Svar
39
· Visningar
4 810
Senast: Seabaz
·
Träning Ska ev. Låna en arabhingst som är 4 år på foder. Han är inte inriden men mycket hanterad och tränad NH. Han är väldigt snäll och trevlig...
Svar
9
· Visningar
1 859
Senast: metspo
·
Hästhantering Jag har ett problem med min valack. Han funkar inte med andra hästar. Han vallar och jagar dom, å fort går det. Detta resulterar i att...
Svar
14
· Visningar
6 726
Senast: Grazing
·
K
Hästhantering Hejsan! Skulle vilja ha hjälp med min medryttarhäst! Han är brötig i boxen och går runt och vill inte gärna stå stilla! försökte idag...
2
Svar
25
· Visningar
4 874
Senast: Lager
·
Träning Hur ofta rider man en unghäst som man nyss ridit in? Hur långa pass/hur många dagar i veckan? Ska rida in en 4 åring från...
Svar
6
· Visningar
1 434
Senast: rostad
·
Ridning Hur vet man om en ponny har ponnylicens? Visst borde man kunna läsa det nånstans på tdb? Hur skaffar man det om den inte skulle ha det?
Svar
7
· Visningar
2 266
Senast: Fanna98
·
M
Träning Hej! Så här ligger det till för mig: jag har kommit igång med ridningen efter en lång paus, och har sen förra hösten ridit...
Svar
1
· Visningar
1 116
Senast: Speedway
·
Ridning Hej! Jag har i tidigare trådar skrivit om min häst som hade en skada dels på djupa böjsenan och dels på gaffelbandet på vänster...
Svar
12
· Visningar
13 638
Senast: axel
·
Ridning Ja, jättekonstig fråga, jag vet. Det jag reflekterat över nu när jag återkommit till hästvärlden är hur folk kämpar för att hålla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
13 829
Senast: Sar24BB66
·
J
Träning Hej Jag undrar om det är värt att rida in en 23 årin har aldrig blivit riden men har startat på travet. Inga elaka inlägg.
Svar
4
· Visningar
2 155
Senast: kryddelydd
·
Ridning Hej! Jag känner att det är dags att börja tävla. Jag har känt så ett tag men aldrig tagit tag i det på riktig!:) Så nu är det dags...
Svar
5
· Visningar
1 327
Senast: svea
·
M
Hästhantering Hej! Slänger ut det här på forumet mest för att se vad ni har för tankar, jag kommer givetvis att prata mer med förra ägarna och...
2
Svar
38
· Visningar
9 486
Senast: agtatoon
·
Träning Hej min häst är väldigt stel eller tungriden(svårt att förklara) speciellt i det ena varvet och i galopperna. Så om någon vet någon bra...
Svar
4
· Visningar
1 572
Senast: Billsy
·
Hästhantering Köpte förra året min första unghäst på 3 år.. Han var inriden men inte ridit på 4 månader så jag tänkte börja om från början men så blev...
Svar
11
· Visningar
2 248
Senast: Bluefish
·
Träning Hej! Igår fick jag min 2 favvo häst jag kan berätta hur det började. Michelle är ett sto på 148cm född 1996. Michelle har lagom pigg...
Svar
6
· Visningar
1 595
A
Ridning Finns det några "riktlinjer" för max vikt när det gäller c/d-ponny? Vi funderar på att köpa en ponny till dottern, tanken är att jag...
Svar
3
· Visningar
1 536
Senast: Fiorano
·
Träning Min ponny, islandshäst, sto, elva år, har väldigt lång startsträcka. Alltså innan hon piggnar till och får framåtbjudning och blir sugen...
Svar
9
· Visningar
1 363
Senast: Gimlan
·
F
Träning Ska i dagarna få hem en ny häst, helt pefekt för mig på alla sätt, enda "felet" är att han i bland kan lägga tungan över bettet...
Svar
19
· Visningar
3 828
Senast: Ottilia
·
Hästhantering Jag lasttränade mina två ettåringar igår, o jag blev så stolt att jag bara måste få visa dom! Snacka om duktiga småtjejer...
Svar
3
· Visningar
3 946
Senast: Yttik
·
Hästhantering Inblandade hästar (ponnyer). L - D-ponnyvalack, 6 år. Bott här sen han var åring. Funkat problemfritt ihop med alla hästar han gått...
Svar
4
· Visningar
1 498

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp