Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Tycker det är trist att trådar måste stängas när det är 1000 inlägg...man tappar ju all historik o det är ju KUL att kolla gamla bilder...
53 54 55
Svar
1 082
· Visningar
79 882
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Träning Ja då var det dags för våran 10 tråd! Här stormar det och blåser idag men jag hoppas det har lugnat ner sig tills i eftermiddag så...
69 70 71
Svar
1 405
· Visningar
113 929
Senast: IngelaH
·
M
Ridning Hej på er! Det är så att det återigen uppstått ett litet problem med min C-ponnyvalack. Jag drar historien kort så ni har lite att gå...
Svar
14
· Visningar
2 791
Senast: Lavinia
·
H
Ridning HEj jag undara vad som menas med a-trändare b-tränare osv. och jag undrar på vilken nivå är man på om man har ridit i ca 4 år? tack på...
Svar
7
· Visningar
1 128
Hästhantering Mina döttrar måste ha hjälm på om de är på samma sida hästarna. Tex i hage, ridbana osv. Men vissa verkar tycka en unge på 3 år kan går...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 010
Senast: mne
·
Hästhantering Nu har drömmen slagit in! Jag har fått min unghäst, en liten söt 2-årig arab valack! Han är som sagt 2 år och jag har haft honom 1...
Svar
19
· Visningar
3 493
Träning Hej! Jag ska hyra en ponny från ridskolan jag rider på i ca en vecka. Jag skulle vilja ha lite tips på övningar man kan göra. (Vi kommer...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 056
Senast: zalleg
·
Träning Jaha, då var man unghäst ägare då. Papperna påskrivna idag, och pengarna samt häst har bytt ägare:0) Det känns jättebra att äntligen...
Svar
10
· Visningar
2 016
Senast: Mixess
·
Hästhantering Hej! Jag är intresserad av att köpa en häst, har hört att den är "galen", vad kan det tänkas innebära? :confused:
2
Svar
22
· Visningar
4 047
Senast: Pathmaker
·
Hästhantering Finns det någon här som har erfarenheter av att transportera hästar längre sträckor för träning eller tävling? Jag och en vän planerar...
Svar
6
· Visningar
4 006
Senast: Rosett
·
H
Träning hej jag skulle vilja lära mig att få hästen i form/på tygel. jag har ridit på ridskola i fyra år och jag har innte en egen häst eller...
Svar
10
· Visningar
1 656
Senast: Ottilia
·
Ridning Ja som rubriken säger, hur får man hästen att förflytta tyngden till bakbenen i utförsbacke? Håller på att sätta igång en travardam och...
Svar
19
· Visningar
2 757
Senast: Carmoliana
·
Ridning Vad använder ni och vilka funktioner ingår? Betal eller gratis? Jag hade velat kunna plocka ut bitar ur passet och få veta bland...
Svar
14
· Visningar
4 642
Senast: Houdinie
·
Hästhantering Får hem uteboxar om ett par veckor och behöver råd kring hur man får till en bra bädd som går att hantera när det fryser. I botten...
Svar
0
· Visningar
1 073
Senast: Lotus
·
Hästhantering Hur länge väntar ni innan ni tillkallar veterinär när det gäller era hästar? Halt - Låter ni det vara ett par dagar innan ni ringer in...
Svar
13
· Visningar
2 820
Senast: Riley
·
Träning Hej Undrar hur man får en 2 årig häst att förstå hjälper när man vill att hästen ska gå frammåt?
Svar
2
· Visningar
1 138
Träning Sitter o funderar på hur man ska beskriva nivåer ryttare ligger på. Tänker bl.a på min ena dotter, 12 år. Hon har ridit 3 år, behärskar...
Svar
4
· Visningar
1 419
Senast: Lager
·
Ridning Jag ber om ursäkt om jag är helt bäng i kolan. Men kan någon tala om för mig vad det menas med att en häst är "byggd i...
Svar
9
· Visningar
4 169
Senast: axel
·
Ridning Hej allihopa! Var finns alla ni underbara hästmänniskor som bara vill umgås, träna och ha kul med sina hästar utan massa krav att komma...
9 10 11
Svar
202
· Visningar
25 298
Senast: Sasse
·
Hästhantering Ska snart hämta hem en hyfsat ohanterad ettåring. Den är lasttränad men har aldrig åkt ensam. Färden tar ca 3 timmar. Hur skulle ni...
Svar
10
· Visningar
3 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp