Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Vet inte om tråden ligger rätt, men om inte så får moderator gärna flytta den:) Jag trillade över en annons där en person söker...
2
Svar
23
· Visningar
3 116
Senast: kryddelydd
·
Ridning Har jobbat nu i ca 8 månader mer eller mindre med min häst. Ser att vi går framåt i utvecklingen, men det jag saknar är en självbärighet...
Svar
13
· Visningar
2 723
Senast: skuggi
·
B
Hästhantering Hej Jag har problem med min häst som jag haft i 7 år han är 12 gammal. Har ända sedan jag köpte honom haft problem med att han är...
Svar
6
· Visningar
2 480
Senast: Lager
·
Ridning Hejsan jag ska kanske börja rida new forest lite smått.Jag är 15 år 175 lång och väger ca 65 kg.Jag antar att jag kommer att se lite...
Svar
16
· Visningar
5 884
Senast: Jojjjo
·
Hästhantering Min häst gick att longera bra i början när han var yngre, förra ägaren berättade att han gillade det. Men nu när jag ska göra det ibland...
Svar
13
· Visningar
3 483
Senast: Pathmaker
·
Ridning Hej alla glada forumläsare jag behöver ha litet hjälp med en häst jag rider, ett sto som jag ridit i 2½ års tid, hon är väldigt...
Svar
18
· Visningar
4 445
Senast: ridtravare
·
Hästhantering Hejsan! Jag har ett ganska så stort problem med min häst; hon står på halmpellets (ett sorts strö som finns i 15 kg säckar i...
2
Svar
22
· Visningar
4 058
Senast: Rialavargen
·
Ridning Min medryttar häst är väldigt orolig i munnen. Han har är inte ordentligt riden på några månader utan vart seriöst igångsatt nu i några...
Svar
3
· Visningar
1 448
Senast: Peka
·
Träning Jag har en häst som jag tömkör mycket eftersom jag gillar att tömköra. Det ger gratis motion och jag får bra överblick på hur han rör...
Svar
4
· Visningar
1 298
Senast: Grazing
·
Ridning :rofl:Hej alla glada nu ska vi se om jag blir hängd här;) Ska försöka fatta mej kort så får ni ställa frågor till mej i stället, har en...
Svar
12
· Visningar
2 510
Senast: Gramse
·
Träning Hej alla glada forumläsare har en unghäst (f.08 e. Akribori ue. Damiro) en valack som varit inriden i ca 6 månader och nu har jag precis...
Svar
3
· Visningar
1 124
Senast: Hoppryttare
·
M
Träning Hej! Jag letar nu häst och en tjej ringde till mig ochsa att hon hade en hästsom verkar passa in helt på mig. Låtr jätte mysig och jag...
Svar
5
· Visningar
1 433
Ridning Köpte ett 6 årigt fullblod för ungefär 2 månader sedan, hon gick som galoppör innan, men som att hästen inte tyckte det var kul så sålde...
Svar
12
· Visningar
3 228
Senast: candelia
·
Ridning Har sett bilder på sadeln Free Max och undrar om någon här har ridit i den och vad ni tycker om den. Eller om någon i...
Svar
0
· Visningar
757
Senast: Hoobes
·
Träning Var ute en sväng i skogen med 4 åringen nu på förmiddagen och reflekterade lite över hur jag skall balansera henne när vi inte går på...
Svar
3
· Visningar
1 360
Senast: rebeckasff
·
Hästhantering Hej! Jag har ett problem med mina två hästar. Jag har två stycken hästar, ena är min egen, andra är till låns för ett år som sällskap...
Svar
16
· Visningar
3 139
Senast: axel
·
Träning Har börjat rida en unghäst som vid uppsittning backar! Så fort jag tar i tygeln börjar han. Behöver tips och råd hur jag ska jag får...
Svar
14
· Visningar
1 922
Senast: Lager
·
Ridning (Vet inte om tråden ligger rätt, annars får en snäll moderator flytta den :) ) Känns som om jag ställt tusen frågor om muskler och...
Svar
14
· Visningar
1 761
Senast: Sar
·
Hästhantering Jag har ett problem med min häst och jag undrar om ni kan hjälpa mig att få klarhet i detta. Det började för några månader sedan. Han...
2
Svar
21
· Visningar
9 463
Senast: johanna80
·
Ridning Ni som hanterar och rider hästar enligt NH, hur skulle ni med ord beskriva hur man utför en helt vanlig halt? Alltså inte en...
Svar
8
· Visningar
1 558
Senast: fjordtokan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka