Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hej! Tar det hela från allra första början för att slippa missförstånd. Jag och en kompis blev för ca ett år sen medryttare på två...
2
Svar
30
· Visningar
4 396
Senast: Lajke
·
C
Träning Hej har lite problem med min häst så varför inte fråga här. Så här är det, jag har en 8årig valack från Tyskland som har alla...
2
Svar
20
· Visningar
7 865
Senast: Mabuse
·
Träning jaa som rubriken lyder. är de det? har börjat att lära min det. gjorde så att jag tog upp hennes ena framben och bad henne backa...
Svar
6
· Visningar
3 024
Senast: Tikket
·
Ridning Kan ni lista ut vilken gångart? Känner mig helt vilse... Visst är det så att hb hf benparet är i luften! Vä fram på väg ner? Nån slags...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 346
Senast: Kookaburra
·
Ridning Hejhej! Jag ska förhoppningsvis bli medryttare på en ponny, avlad hopp-ponny men pga utläkt skada rids hon bara i ut eller i dressyr...
Svar
1
· Visningar
1 061
Senast: nickan1
·
A
Träning Jag behöver lite tips på övningar som kan hjälpa min häst att balansera sig rätt i höger varv. När vi rider i höger varv skjuter hon ut...
Svar
7
· Visningar
4 861
Senast: Ottilia
·
M
Träning tänkte eftersom jag såg flera trådar om 08,09 or så tycker jag att vi 10:or ska ha en tråd med. vore jätte intressant och se hur ni har...
Svar
4
· Visningar
1 181
Hästhantering Vi har köpt en ponny som har en del underliga beteenden för sig. Han är 16 år och importerades från Irland vid 10 års ålder. Vi köpte...
Svar
4
· Visningar
1 662
Ridning det rycktas om att de skall komma en skrittmaskin till stallet (hoppas hoppas) vilket då ev skulle lösa mitt problem till hösten då...
2
Svar
24
· Visningar
4 782
E
Träning Hej, jag ska ta grönt kort nu, eller jag söker kurs. Jag undrar om det är svårt, om man gör rid och teori. Jag bor i halland, så...
Svar
5
· Visningar
2 096
Senast: Yrrol69
·
Hästhantering Har ett 14-årigt sto som gått på travet och har med sig en del stress och stereotypa beteenden därifrån. Däribland rejäl...
Svar
19
· Visningar
4 983
Senast: martha
·
Ridning Hejsan, jag har precis tagit mig tillbaka i sadeln för gott efter allt för många avbrott. Nu ska jag ta mig tillbaka i alla grunder och...
Svar
2
· Visningar
1 104
Senast: mammii
·
Träning Hej! Jag ska rida på tisdag på en islandshäst Och jag ska då ha en hopp privat lektion och vi ska börja med ca 40cm Så ska vi ser...
Svar
11
· Visningar
1 829
Senast: Bewildered
·
Hästhantering Jag har ett litet problem med att hästarna som är kvar i hagen när man tar in sin häst blir extremt gnäggiga. De står och gnäggar och...
Svar
5
· Visningar
2 725
Träning Hej! Jag har ett problem med traven, jag kan inte sitta ned i trav utan att studsa, studsa i otakt, hamna snett osv. Jag har förståss...
2
Svar
26
· Visningar
6 881
Senast: kryddan
·
J
Hästhantering Jag vet inte riktigt om jag satt denna tråd på rätt ställe men jag skulle i varje fall behöva veta vad ni tycker. Det är så att jag har...
Svar
6
· Visningar
2 262
Senast: Lavinia
·
Ridning Jag har en kallblodherre som jag håller på att skola om till ridhäst. Har tränat extremt mycket på att få honom fin i de senaste sju...
Svar
16
· Visningar
1 902
Senast: LisaY
·
R
Hästhantering Hoppas någon kan ge mig lite tips på hur man ska gå till väga med sommarens stora problem. Det är så att några som har en nykastrerad...
Svar
11
· Visningar
2 529
Senast: lewellyn
·
Hästhantering Har en ponny på 5 år som jag brukar köra i en rockard. När vi ökar farten så brukar de skvätta grus på korgen. Han kan bli riktigt...
Svar
8
· Visningar
1 450
Senast: Ulrika C
·
Ridning Jag har ett problem med min häst, han är en trevlig herre på 20år, han är väldigt pigg och frammåt att rida när vi rider ut, hoppar...
Svar
4
· Visningar
1 508
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp