Sv: Brötig Häst = Rädd människa!
Om ägaren är övertygad om att hästen kommer att fungera bra efter träning så låt då ägaren träna hästen tills den fungerar bra! Detta är INTE bra träning för dig. Man blir inte mer orädd av att hålla på med en häst som skräms! Du behöver en häst som du kan ha roligt med, inte en häst du blir räddare och räddare för.
Fast ägaren hjälper mig så mycket jag vill så det är snarare jag som ska tacka hon ;D
Ägaren har varit med för det mesta och sett hur han betett sig! så hon vet om problemet!
Jag vill inte vara med den här hästen men ägaren tycker det är bra träning för mig! och hon är övertygad om att han kommer bli en fin häst!
Tyvärr satt jag då på när detta hände men som tur var gick han inte rakt bakåt utan vek sig åt sidan i sista stund! Men vem vet vad som händer nästa gång?
Om ägaren är övertygad om att hästen kommer att fungera bra efter träning så låt då ägaren träna hästen tills den fungerar bra! Detta är INTE bra träning för dig. Man blir inte mer orädd av att hålla på med en häst som skräms! Du behöver en häst som du kan ha roligt med, inte en häst du blir räddare och räddare för.