Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Förkärlek för bruningar? ;) Om man inte hade sett dig på honom i storlek av en pyssling ;) så ser han inte så stor ut, han är inte lång och gänglig utan han är ordentligt byggd, det gillar vi!
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Ha,ha,ha...Jo,jag har alltid haft bruna hästar...:laugh: Jag ska leta fram en bild på dom tsm. Finnen var 165 och Ribbson 185, där ser man skillnaden markant då Finnen ser ut som en liten lort...:D
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Kan tänka mig det! Och jag som tycker 165 är stooooort! :D
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Finns det någon från sthlm, alla verkar vara från skåne?
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Det är ju fasligt synd att vi bor så långt ifrån varandra.:( Fast å andra sidan kan man peppa på håll också och då är det ju tur att just Buke finns. :laugh:

I dag har vi -20 här uppe så ridturen blir nog inte så lång, svårt att vara jättepositiv och glad då leendet fryser fast och fingrarna nästan trillar av i vantarna av kylan.
Men en liten skritt tur dör vi inte av så det är bara bita ihop och ge sig iväg. ;)
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Jag finns i Kristianstad, i Skåne.
Jag har en varmblodsvalack, fd. travare på 17 år. (Åldern har han inte uppfattat...;) )

Varit väldigt dåligt skött o misshandlad, har haft honom i snart 2 år.
Det var värt o lägga ner tiden i början, då man inte fick ta vid huvud, öron osv.
Idag litar han nästan 100% på mig, men visar lite ängsligt mot andra när han känner sig tryckt eller liknande.

Vi tränar lite dressyr o hoppning på banan, arbetar mycket från marken med honom o älskar att rida ut :)
Så här ser han ut, min gamleman :)

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hpho...025707193_537722192_10557255_1682489473_n.jpg
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Det är verkligen synd, varför är landet så stort? Det är klart att man kan peppa och hjälpa varandra på avstånd men det hade ju varit kul att kunna träffas också! Men som du sa, tur att Buke finns! 20-?! vi har bara haft som bäst 5-8 minus, lite trist eftersom det är blank is och knöligt nästan överallt men inte tillräckligt fruset för att de ska kunna gå i de stora sommarhagarna :(

Välkommen till tråden Speedy! Kristianstad är ju inte så långt :D Och gamleman? Han ser ju väldigt fräsch ut och trevligt musklad!
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Nej, det är de inte! Hade varit trevligt o samla ihop till en ritt.. Pållen bor på havsavstånd ;D

Haha, på pappret är han gammal! Ja, nu är han hyffsat fint musklad, men det har varit slit o återigen slit!

Är de någon här som rider hubertusjakter? :)
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Ooh, Strandritt är ju aldrig fel så snart vädret blir lite varmare! :D Rider inte hubertus, mest för att jag inte hoppat på år så fältsitsen är inte den bästa plus att "hoppehästen" är ute på foder och den store är inte mycket till hoppare men planerar att börja hoppa honom så smått till våren :)

Shetlandskusk flyttat ifrån hästarna? ;)
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Nja, snarare så att jag valde att ha kvar dem i ett jättebra stall och pendla från nya orten istället ;)
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Hejhopp allesamans!

Jag och min tjocka dam kommer ifrån Vikbolandet, (Norrköpingskomun) har dock inte sätt någon som kommer ifrån dessa trakter här.. men det kanske dyker upp ;)

se om det funkar att lägga in bild.. är rätt ny på det :d

Min lilla travar dam, precis riden av min kusin :)
222084_206982872655234_100000305694651_654529_3003935_n.jpg
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

*KL*

MÅSTE bara få dela med mig av helgens upplevelse då Dundret och jag red för Instruktör för första gången.
Tillsammans med en annan Nordis skulle vi rida och Dunder brukar bli som galen då nya hästar dyker upp. Han är nervös och orolig och vill då gärna fara ut och helst sparka på alla nykomlingar.
MEN inte denna gång. Jag kunde rida 45 minuter på en häst som lyssnade och hade fokus enbart på mig. Allt slit har gett resultat och i just nu är jag världens lyckligaste hästägare....:banana::love:
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Vi hoppar inte på hubertusen, i år blev de 3 hinder, mer eller mindre ofrivilligt.. :)

De hade varit perfekt o rida till stranden från vårt stall. Hade varit kul o dra ihop några stycken. Gissar
på att vi är ca 4 st i vårt stall som hade hängt på. (1 varmblod, 1 ardenner, 1 fullblod/halvblod o 1 fullblod!)
Så alla raser är välkomna ;)
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Men gud vad kul Ribbson! Då får vi hoppas att det håller i sig!

Får väll se om vi tar någon hubertus sen när min kille lugnat ner sig, blir som en tickande bomb så fort man är hemmifrån!
Alla raser? Även en Paint som tror att han är kapplöpnings fullblod? ;) Och det är alltid kul med olika raser, och Ardenner :love: alla brukar titta på mig som om jag är dum när jag sitter och dreglar över annonser på ardenners, de är ju bara så underbara!
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Och välkommen Once and Again! Vi får hålla tummarna för att det dyker upp någon från dina trakter! :)
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Här har jag hittat hit o är från Fjärås, strax söder om Göteborg.
Har D ponny som jag mest rider ut på häromkring. Fast nu är det väldigt lite ridning pga mörkret o kylan. Längtar till vår o att hitta på något "hästigt", tror att jag kommit rätt då. :laugh:
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Em-Jay - Ja, alla raser. Fullblodet i stallet har gått löp, så hon kan de dära med o springa fort! ;)

Ska se om jag kan knäppa en bild på ardennern i stallet, han är såååå snygg enligt mig ;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Förlåt! Jag har funderat några dagar på att skapa en tråd, men såg sedan att det var två andra som hann före. Hoppas en till går bra...
2
Svar
31
· Visningar
3 906
Senast: linnsan
·
Körning För ca 4 årsen körde jag in min sadelbräda. (american saddlebred.) Målet då,,, KANSKE någon tävling NÅGON GÅNG. Idag är han 8 år...
Svar
9
· Visningar
1 959
A
Hästmänniskan Känns som jag måste göra ett livavgörande beslut nu.. Tar det hela från början, för fyra år sedan köpte jag min första ponny, ett...
2
Svar
29
· Visningar
2 904
Senast: GotAsecret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp