Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Vilket litet charmtroll! Är han så ljus i luggen/bringan eller det är bara frost? Får se om jag kommer ihåg hur man laddar upp lite bilder också!
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Okej, då kommer här två bilder på min lilla brud! En "exteriörbild" ska försöka vara duktig och åtminstonde ta en sån bild i kvartalet så man ser hur hon växer
IMG_0049.JPG

Och så var vi ute och gick en runda idag
IMG_0060.JPG


Den store har jag inga bilder på på denna datorn så han får vänta :angel:
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Sikken liten Goding. :love: Kanske har du skrivit det men vad är det för stam?

Det ljusa är frost, var rätt så kallt just den där dagen.:) Slänger in en sommarbild där man mer ser hur han ser ut.
Han var riden då jag fick hem honom men det handlade nog mest om promenader i skogen om jag fattade det hela rätt.
Från början fattade han absolut inte alls vad jag ville och springa fort,rakt fram var det enda han visste.
Efter det har vi nog gått igenom snart alla faser av "unghäst fasoner" :angel:.
Till helgen börjar vi rida för tränare och det skall bli sååå spännande att följa hans (och min) utveckling.:laugh:
32428253.jpg
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Gud vilken härlig färg han har! Just att han är så tydligt apelkastad älskar jag! Och så är han maffig :love: Hon är efter halter hingsten Colonel Coosader, stor (159cm) maffig kille från USA och u: ett sto som heter MCCD Sonita Paloma, hon har super reining/cutting stam men är själv inte mer än grundutbildad, även hon usa import. Lill damen slutar nog tyvärr runt 160, jag som gillar små hästar står här med två bjässar! Men båda föräldrarna är supertrevliga och det är hon med så det väger upp för det!

Haha "springa fort,rakt fram" DET känner vi igen från vår lilla nordis med, springa är kuuuuul! Vad kul med tränare känner alltid att det är någon liten pusselbit som faller på plats när man har någon som står på marken och faktiskt ser och talar om vad som händer. Har varit så dålig på att åka iväg på träningar senaste åren och har inte haft någon som åker ut men nu äntligen i höstas så fick man tummen ur r*ven och hittade en tränare som kommer varannan vecka i alla fall. Vi får väll kanske se till att vara duktiga och fota och lägga upp lite träningsbilder här efter hand så att vi kan följa varandras utveckling och så är det ju alltid kul att få andras utlåtande :) Även utvärdering är ju ett steg i utvecklingen ;)
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Hej på dig i Kolbäck. :laugh: Berätta gärna mer om dig och dina hästar, spännade att få höra om alla glada och positiva Hästmänniskor därute.

Em-Jay: Jorå, han är ganska maffig men i mitt tycke väldigt liten. Jag är van halvblodskillar med en mankhöjd runt 180, har även haft en Shire som mådde 190. ;)
160 är ju rena ponnyn...:angel:
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Oj, vad dåligt av mig, glömde ju välkomna nykomlingen! Bra att det är någon som har koll ;)
Ojdå, det kallar jag verkligen bjässar! Jag tycker 143-150 är perfekt! Skyller på trauma från uppväxten när jag gick över från shettis till storhäst när jag var 6-7 år... Alla andra hade ju stor häst så då kände ju jag mig utanför, saken var bara den att alla ryttare i min omgivning var vuxna :angel:
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Själv skyller jag allt på min längd. Växte och blev enormt lång redan som 11-12 åring och har haft Häst sedan dess. Ponny var det aldrig tal på, den skulle jag ju ändå växa ur så snabbt så Käre Far köpte en "rejäl" kuse på en gång.:grin:

Colonel Coosader är ju helt underbart vacker!! Känner till honom då jag her en westerngalen kompis som absolut vill ha en avkomma efter honom.
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Ah, för mig är det tvårt om, har alltid varit kort, nu är jag 1.62 så kan fortfarande rida större ponny om jag vill men föredrar oftast "häst" mentaliteten än de flesta ponnys ;) Louie (CC) är supertrevlig vad jag hört och upplevt så det kan jag rekommendera spec. om man vill ha en stor häst! Satt precis och kollade igenom massa bilder så snart kommer det en riktig bildbomb på pållarna, hästen har varken snösulor eller broddhål så ridning eller annat arbete med honom blir det ju inte tal om idag...
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Bildbomb!
Lilla Lizzie (La's Impressive O'lena)
006.JPG

Lizzie's mamma MC
mccd.jpg

Och hennes pappa Louie
DSC06334.jpg
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Min långben Foxy (F'getaboutit)

div%252520kamera%252520200.jpg


Hans mamma Thilda (t´Trickme or treatme) om tyvärr inte finns mer, hon var min första storhäst

Kopia%252520av%252520Thilda%252520f%2525C3%2525B6lning%252520037.jpg


Och pappa Charlie (Charlies Soldier) Coolare och mindre hingstig hingst får man leta efter:grin:

pris%252520Pl%252520zoom.jpg
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Min Lipizzaner/halvblodskorsning Ainar som jag har ute på foder för ev. senare köp.
Tänk vad både häst och ryttare utvecklas och förändras på några år! Här är han 3 och jag 9-10

DSCF0063.JPG


Och här är för ca två år sen tror jag

Ainar-barbacka-traning.jpg

33696_108793919183506_100001586951125_75952_2540021_n.jpg

180376_140084202721144_100001586951125_269679_3980551_n.jpg


Hans mamma Capri halvblodsponny
capri2.jpg


Och hans pappa Siglavy Capriola Caspar Lipizzaner

caspar2.jpg

caspar%2525201.jpg
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Och så har vi mammas pållar

Nordisen Trollkotten samma dag som vi köpte honom

CIMG0145.JPG

CIMG0134.JPG


Hur kan man låta bli att förälska sig i den blicken?

CIMG0100.JPG


Hennes halvblodssto Jennylane 23 år och på topp

skanna.jpg


Jag och Jenna på uppvisning för ett 10-tal år sen, Jenna i nanny mode ;)

DSCF2529.JPG


Mammas första häst, Briggen (obrigado) fd.travare som vi fick ta bort får två år sen
Dagarna innan han lämnade oss

div%252520kamera%252520288.jpg

DSC_9356.JPG

DSC_9382.JPG
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Ååh, blir ju så sorgsen var gång jag tittar på bilder på Briggen :cry:
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Jättefina hästar allihopa och Nordisen ÄR helt bedårande.:love:

Jag fick ta bort min fina Ribbson i sommras jag oxå, min halvblodsbjässe som jag älskade vansinnigt....Det gör ont att skiljas från dem men dom har det bra därborta...i Trapalanda.:)
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Ja, det gör det verkligen! Briggen var ju också otroligt speciell för både mig och mamma, han har funnits där hela mitt liv och mamma hade haft honom i över 20 år... Otroligt intelligent häst som uppfostrade unghingstarna och vaktade alltid mig i hagen när unghästarna busade och hade sig, höll sig alltid mellan mig och dem som en beskyddande vägg <3
Men de finns ju tyvärr inte för evigt, allt vi kan göra är att se till att de har det så bra som möjligt sin sista tid. Det var så skönt att vi tog bort honom då och inte chansade att ha kvar honom över vintern när den blev så lång och kall och det var svårt att hålla de andra mer lättfödda i hull. Och allahelgona helgen när vi tog bort honom var solig och varm, kunde inte varit en finare dag som blev hans sista :cry:
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Vi har också haft en Briggen...fast våran hette Finn Tabac och var en kallblodstravare.
I 19 år fanns han oss oss men i höstas fick han somna in, 26 år gammal. Han var pigg och frisk men hade ett framknä som spökade lite, vi tog beslutet att låta honom galoppera vidare då vi inte ville se honom försämras....
En underbar häst som gav oss många miljoner fina minnen.

Finn Tabac med vackra smeknamnet Finnen
24009130.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Hund Förlåt! Jag har funderat några dagar på att skapa en tråd, men såg sedan att det var två andra som hann före. Hoppas en till går bra...
2
Svar
31
· Visningar
3 906
Senast: linnsan
·
Körning För ca 4 årsen körde jag in min sadelbräda. (american saddlebred.) Målet då,,, KANSKE någon tävling NÅGON GÅNG. Idag är han 8 år...
Svar
9
· Visningar
1 959
A
Hästmänniskan Känns som jag måste göra ett livavgörande beslut nu.. Tar det hela från början, för fyra år sedan köpte jag min första ponny, ett...
2
Svar
29
· Visningar
2 904
Senast: GotAsecret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp